کد خبر: ۷۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
قزوین-رئیس اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: وقف نه یک فعل دشوار که امری خیر و در راستای گره گشایی از مشکلات جامعه است.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام سید مصطفی مجیدی ظهر سه شنبه در جلسه‌ای که در راستای تبیین و روشنگری اراضی موقوفات شهرستان تاکستان برگزار شد اذعان کرد: مقوله وقف یک مقوله ارزشمند است جدا از عملکرد متولیان وقف، وقف تنها صدقه وخیری است که در نزد خدا باقی است، وقف ما عندالله است و معامله‌ای است که مستقیم با خدا انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: موقوفاتی که سبب زنده نگه داشتن معارف اسلامی شده‌اند اینک به عنوان مشکل از آن یاد می‌شود و علت این برداشت اشتباه عملکرد ضعیف ما متولیان و متصرفین و مسئولین است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: وقف آنچنان که در ذهن من و شما مشکل است نیست و به دنبال گره گشایی از جامعه بوده است.

مجیدی تصریح کرد: طبق نظرسنجی‌های که انجام شده ۹۶ درصد متصرفین املاک و اراضی وقفی وقتی سوال از مالکیت ملکشان می‌شود می‌گویند که این ملک وقف نیست و آزاد است و این از مظلومیت وقف است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در وقف خیری است که هیچ منتی در آن نیست برای مثال طی سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۸/۵ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین جامعه هدف با حفظ کرامت انسانی انجام گرفته است و این از محل همین موقوفات است.

وی در خصوص صرف عوائد موقوفات در محل جمع اوری عوائد اظهار داشت: ما این قول را می‌دهیم که موقوفاتی که قید مکان ندارد درآمد حاصل از عوائد موقوفات در همان روستایی که کسب می‌شود صرف شود.

مجیدی در خاتمه در خصوص رعایت ضوابط شرعی و قانونی و حدود این ضوابط خاطرنشان کرد: ما موکلف هستیم درخت قانون را به سمت مردم خم کنیم ولی آن را نمی‌توانیم بشکنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار