کد خبر: ۶۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
شیراز- کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت پول نفت و بورس را به جای این که به سفره مردم بیاورد نسبت به تامین بودجه اقدام کرد.

به گزارش آرانیوز:امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم فارس بیان کرد: مدیریت ضعیف کرونا موجب شد کشور با مشکلات متعددی مواجه شود و نتوان نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف اقدام کرد.

وی افزود: عدم توازن در کشور موجب شده تا تمامی پتانسیل‌های کشور در تهران جمع شود و شهرستان‌ها نتوانند با مدیریت محلی نسبت به مدیریت منطقه اقدام کنند این در حالی است که به علت تجمیع منابع در تهران شاهد تورم مزمن در کشور هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه متذکر شد: وضعیت دریافت مالیات در کشور هم به گونه‌ای است که سالیان متمادی است که فقرا نسبت به پرداخت مالیات به افراد ثروتمند اقدام می‌کنند و هرچه به سمت مرزها حرکت کنیم این نابرابری بیشتر می‌شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اشتغال نیز بیان کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که در شهرستان‌ها با آن مواجه هستیم آن است که از میان ۴۵٠ شهرستان کشور ١۵٠ شهرستان مشکل اشتغال به صورت بحرانی دارند و ٣٠ شهرستان شرایط فوق بحرانی در اشتغال زایی را تجربه کرده‌اند.

او افزود: وجود سه میلیون سرباز فراری در کشور نشان دهنده آن است سربازی اجباری باید در ایران برچیده شود و به سربازی اختیاری تبدیل شود.

قاضی زاده هاشمی در ادامه تاکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که در قرار است در دولت سلام اجرایی شود تفویض اختیارات به فرمانداران است تا از این طریق منابع استانی از شهرستان‌ها خارج نشود و بتوان زمینه لازم را برای توسعه استان‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به سیاست گذاری‌هایی که در کشور طی سالیان اخیر روی داده است، شاهد آن هستیم که پای دولت بر گردن مردم است این در حالی است که باید مردم حاکم باشند نه اینکه دولت بر مردم حکومت کند اما ۱۳۷۰۰ مدیر به جز وزیران در سطح کشور وجود دارد که مردم باید آنان را انتخاب کنند تا وضعیت کشور بهبود یابد.

وی در خصوص استان فارس نیز تصریح کرد: استان فارس دارای ویژگی‌های متعددی در زمینه گردشگری زیارت و گردشگری سلامت است از این رو این استان می‌تواند شاهد جذب میلیون‌ها گردشگر باشد این در حالی است که فارس استانی با ویژگی نیز کشاورزی هست و در حوزه نفت و گاز نیز قابلیت‌های بالقوه بسیار زیادی دارد.

قاضی‌زاده هاشمی متذکر شد: در استان فارس مشکل کمبود آب وجود دارد و در این راستا نیز برنامه ایران سبز با ایجاد و کاشت جنگلکاری عمیق در سطح استان‌هایی که با چالش آب مواجه هستند می‌تواند راهگشای مشکلات کمبود آب در سطح استان‌ها به خصوص استان فارس باشد.

به گفته این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان فارس سهم ناچیزی در تولید ناخالص ملی دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار