کد خبر: ۶۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
بابل- فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران - انستیتوفینلای کوبا در بابل آغاز شد.

به گزارش آرانیوز:سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ظهر سه شنبه در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در بابل اظهار داشت: هشت دانشگاه علوم پزشکی در ایران در طرح مطالعاتی کارآزمایی بالینی این واکسن قرار گرفته است ودانشگاه علوم پزشکی بابل نیز جزو این دانشگاه‌ها است.

جلالی ادامه داد: با توجه به محدودیت واردات واکسن کرونا در کشور و سهم قطره چکانی در دسترسی به این واکسن، کارآزمایی بالینی فرصت خوبی است برای ایجاد چتر حمایتی که افراد بیشتری از تزریق واکسن در این شهرستان برخوردار شوند.

وی با بیان این مطلب که تمام واکسن‌های قبلی مراحل مطالعاتی را طی کرده است، افزود: این واکسن با توجه به شرایط به وجود آمده طرح مطالعاتی آن از ۶تا۹ماه بیشتر نبوده است و اما با توجه به محدودیت‌های موجود در بحث واردات واکسن و همچنین نبود امکانات موجود برای تولید واکسن، کشورمان توانست با همت انستیتو فیلای کوبا این واکسن را با کمترین عوارض نسبت به واکسن‌های خارجی تولید کند.

وی افزود: در حال حاضر طرح مطالعاتی واکسن در کشور کوبا انجام گرفته است و این طرح مطالعاتی با ضریب بالا با عوارض کم توانست بعد از طرح مطالعاتی آن در فاز اول حیوانی و فاز دوم کارآزمایی بالینی انسانی محدود خود را با موفقیت پشت سر بگذارد.

جلالی گفت: این واکسن در فاز سوم کارآزمایی بالینی روی ۴۰ هزار نفر در کوبا و ۲۴ هزار نفر در ایران تزریق و در ۷ استان کشور به سه هزار داوطلب طی ۱۰ روز تزریق می‌شود و پس از ۲۸ روز دوز دوم آن نیز تزریق خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار