کد خبر: ۶۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
بیرجند- معاون سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: تخفیف‌های غیرواقعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصلاح می‌شود.

به گزارش آرانیوز:الیاس جویبان ظهر چهارشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مطابق قانون نظام صنفی تعداد واحد صنفی مشخص و همگن می‌توانند در قالب یک اتحادیه قرار گرفته و در شهرستان محل کار خود در کنار هم فعالیتی داشته باشند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت خراسان‌جنوبی بیان کرد: بر اساس قانون از آنجایی که شهرستان‌های خراسان‌جنوبی زیر ۵۰۰ هزار هستند، تعداد واحدهای صنفی باید به ۵۰ واحد برسد تا بتوانند یک اتحادیه را تشکیل بدهند.

جویبان ادامه‌داد: اگر در شهرستان‌هایی تعداد واحدهای صنفی به ۵۰ واحد صنفی نرسید، ۵۰ واحد صنفی در استان می‌توانند در قالب اتحادیه استانی فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در قالب اتحادیه‌های کشوری فعالیت می‌کنند، افزود: مطابق قانون نظام صنفی آنان پروانه خود را از اتحادیه کشوری أخذ می‌کنند ولی شعبات آنان موظفند پروانه فعالیت بگیرند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت خراسان‌جنوبی گفت: این اتحادیه‌ها چون پروانه خود را از اتحادیه کشوری أخذ می‌کنند، استعلامات خود را از مرکز می‌گیرند.

جویبان اظهار کرد: با توجه به اعتراضی که به وجود آمد وزیر وقت صمت در تاریخ ۱۳ خرداد ۹۷ بخش نامه‌ای را ارسال و دستورالعمل‌هایی در قالب هفت بند را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه کشوری به این بخشنامه اعتراض کرده بود، بیان‌کرد: در نهایت این دستورالعمل و بخشنامه ملغی شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت خراسان‌جنوبی گفت: متأسفانه در تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواردی چون جمعیت شهرستان‌ها، استقرار در محل مناسب، پارکینگ مناسب و … در نظر گرفته نمی‌شود و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

جویبان با اشاره به برخی از تخفیفات غیرواقعی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهارکرد: متأسفانه گاه در فروشگاه‌ها اتیکت قیمت یک محصول بیش از قیمت درج شده روی کالا نوشته می‌شود و در هنگام محاسبه قیمت، همان قیمت روی کالا لحاظ شده و شهروند تصور می‌کنند برای او تخفیف اعمال می‌شود.

وی گفت: دستورالعملی را سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرستاده و آنان به هیچ وجه نباید قیمتی متغایر با قیمت روی کالا را روی اتیکت داشته باشند و همه فروشگاه‌های استان نیز باید این مورد را لحاظ کرده و این روند اصلاح می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار