کد خبر: ۶۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
شیراز - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های استان فارس گفت: برای ترویج فرهنگ پرسشگری با تولید فکر باید کرسی ‌های آزاداندیشی در دانشگاه ‌ها راه اندازی شود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام حمید مقامی با اشاره ارتقای بینش سیاسی و بینش مذهبی به عنوان یکی از رسالت‌ها و اولویت‌های کلان دفتر نهاد مقام معظم رهبری گفت: ضروری است بر اساس رسالتی که بر عهده داریم، با اجرای برنامه‌های مختلف روحیه پرسشگری و تولید فکر در بین مجامع دانشگاهی را ارتقا دهیم.

او یکی از روش‌های ارتقای روحیه پرسشگری در بین دانشجویان را برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برشمرد و ادامه داد: نخستین اقدام برای رسیدن به این هدف، تقویت روش تفکر در بین دانشجویان است تا بتوانیم با استفاده از ابزارهای موجود برای رسیدن به ارتقای بینش سیاسی و مذهبی گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی با اشاره به حرکت تمامی واحدهای نهاد در این مسیر گفت: این واحدها برای رسیدن به هدف خود وظایف تعریف شده‌ای دارند، اما در اجرا برای رسیدن به هدف از راه‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

او از مسئولان مراکز خواست تا برای اجرایی کردن طرح‌ها، هدف‌های خود را به چالش بیندازند تا با همفکری دیگر مسؤولان مراکز بتوانند مشکلات طرح‌های خود را بررسی کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حلقه‌های پیوسته مدل مفهومی را یکی از برنامه‌های مهم این دفتر اعلام کرد و افزود: در حلقه نخست؛ رسالت مرکز، حلقه دوم؛ هویت مرکز و در حلقه سوم؛ واحدهای مکمل مرکز قرار دارد که هر کدام تکمیل کننده یکدیگر هستند.

او ادامه داد: حلقه چهارم؛ جبهه فرهنگی نزدیک مرکز (واحدهای نهاد)، حلقه پنجم؛ جبهه فرهنگی میانه نسبت به مرکز (دانشگاه علوم پزشکی)، حلقه ششم؛ جبهه فرهنگی دور از مرکز (گروه مؤسسات بهار نکو) و در نهایت؛ فعالیت جبهه‌های فرهنگی که در مراکزی مانند ادارات، مؤسسات، مراکز و نهادهای وابسته به ادارات فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی یادآور شد: باید برای انجام و اجرای این مهم، به دو اصل رسالت فعالیت در مراکز نهاد و شناسایی از ظرفیت‌های آنها، بیشتر توجه شود، زیرا چنانچه هرکدام از مسؤولان بتوانند رسالت فعالیتی خود را تعریف کنند، می‌توانیم با شناسایی دقیق و هدفمند و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر، رسالت نهاد را عملیاتی کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام «محمد مهدوی» معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: لازمه فعالیت در یک تشکیلات، داشتن نقشه راه با یک برنامه بلندمدت است که به نظر می‌رسد با ترسیم یک مدل مفهومی در دفتر نهاد، مسؤولان دفاتر با عقد تفاهم نامه‌های بیشتر تلاش کنند بتوانیم از این راه توانمندی‌های دفاتر نهاد را معرفی کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار