کد خبر: ۶۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، منطقه ای شدن قیمت گذاری ها در برخی اقلام در راستای حمایت از تولید کننده ها و مصرف کننده ها را خواستار شد.

به گزارش آرانیوز:مشیرالحق عابدی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهارکرد: قیمت گذاری ها همیشه در کلان کشور به صورت واحد اعلام می شود که به جهت رصد و ارزیابی بهتر شرایط، بسیار ارزشمند است اما برای برخی موارد چالش زاست لذا درخواست ما این است که قیمت گذاری برخی اقلام در کل کشور، منطقه ای شود.

وی با اشاره به شرایط خراسان جنوبی در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ بیان کرد: خراسان جنوبی از تولید کننده های توانمند منطقه شرق کشور در زمینه مرغ و تخم مرغ است.

به گفته وی؛ علیرغم مشکلات موجود در بازار و شیوع آنفلوانزا در برخی واحدهای مرغداری استان، با مدیریت خوبی که صورت گرفت بازار داخلی استان به خوبی پوشش داده شد و بازارهای از قبل تعیین شده نیز مستدام و پایدار ماند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شرایط تولید کننده و مصرف کننده، هر دو برای کارگروه تنظیم بازار مهم است، گفت: در تصمیماتی که در کارگروه اتخاذ می شود، شرایط هر دو حوزه مدنظر قرار می گیرد.

عابدی با بیان اینکه مجموعه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان استان با معضلاتی همچون کمبود نیرو مواجه است، اظهار داشت: نیروهای بسیج، اتاق اصناف، پلیس اماکن و… در موضوع نظارت بر بازار همراهی ویژه ای با سازمان داشتند.

وی ادامه داد: در نتیجه این همراهی ها توانستیم رتبه بسیار خوبی را در بین دیگر استان های کشور، به لحاظ میزان رضایتمندی در به سرانجام رساندن شکایت ها داشته باشیم.

به گفته وی؛ آمارهای سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور حکایت از این دارد که ۷۰ درصد پرونده های شکایت های مردمی در خراسان جنوبی رسیدگی شده و به جواب رسیده است.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ تکانه هایی در قیمت های کشوری داشتیم اما در خراسان جنوبی با وحدت نظری که در بین دستگاه های متولی بود، موضوعات ختم به خیر شد.

عابدی با اشاره به پهناوری خراسان جنوبی، شرایط خاص استان و ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، متذکر شد: انتظار ما این است که سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور، ما را در زمینه تأمین اقلام مورد نیاز روزهای پایانی سال همراهی نماید تا کمبودی در روزهای پیک مصرف نداشته باشیم.

وی از نتیجه مطلوب تصمیم استان بر راه اندازی کیوسک های خیابانی گفت و اظهار داشت: هدف از راه اندازی این کیوسک ها، دسترسی راحت تر و بدون واسطه مردم به بازرسان بود که در رسیدگی به شرایط بازار بسیار مؤثر عمل کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده های رسیده نشان دهنده همت همکاران حوزه تعزیرات حکومتی است و جای تقدیر دارد.

عابدی از برنامه ریزی های صورت گرفته برای تأمین میوه شب عید و اقلام مورد نیاز مردم در نوروز و ایام رمضان گفت و تأکید کرد: امیدواریم با همتی که در مسئولان و متولیان امر وجود دارد، در تأمین نیازهای این ایام هم مشکلی نداشته باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار