کد خبر: ۵۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
امام جمعه ارمیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: وجود کرونا نباید بهانه‌ای برای تعطیلی مساجد باشد، افزود: عده‌ای کرونا را بهانه کرده و مساجد را تعطیل کرده‌اند.

آرانیوز- اومیه-حجت الاسلام سیدمهدی قریشی پنجشنبه شب در آئین بزرگداشت روز جهانی مسجد اظهار کرد: عده‌ای کرونا را بهانه کرده و مساجد را تعطیل کرده‌اند در حالی که می‌توان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نمازهای جماعت را در مساجد اقامه کرد و ویروس نباید بهانه‌ای برای بسته شدن درب مساجد باشد.

وی ادامه داد: نامگذاری روز جهانی مسجد برای زنده نگه داشتن مظلومیت مردم فلسطین و یادآوری جنایات رژیم صهیونیستی در تاریخ بوده است و اولین خانه‌ای که بر روی زمین بنا شده است مسجد بوده و باید این پایگاه‌های دینی حفظ شود و مساجد بزرگترین نعمت الهی برای مردم است.

حجت الاسلام قریشی اضافه کرد: خادمین مساجد باید بابت این توفیق خدا را شاکر باشند و خدای متعال ایمان، اهل نماز، زکات و عدم خوف از غیر خدا را از خصوصیات متولیان و خدمت‌گذاران مساجد بیان کرده است و باید همه در جهت ایجاد مساجد در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم مساجد مورد رضایت الهی را ترویج کنیم، گفت: خدای متعال در قرآن کریم مسجد ضرار را مایه تفرق بین مسلمانان عنوان کرده است و اگر از مساجد مواظبت نشود به این روز خواهند افتاد.

حجت الاسلام قریشی در ادامه با اشاره به تسلیت فرارسیدن ایام محرم و صفر عنوان کرد: با ورود ماه محرم‌الحرام عزاداری‌های امام حسین (ع) در جای و جای دنیا برگزار می‌شود و بنیان‌گذار عزاداری و گریه بر سیدالشهدا (ع) حضرت نبی اکرم بوده است و بنابر روایات موجود بعد از ولادت اباعبدالله، پیامبر اسلام (ع) بعد از اینکه بر گوش‌های وی اذان و اقامه خواندند، فرزند خویش را بر آغوش خود گرفته و شروع به گریه کردن کردند و وقتی از علت آن سوال شد حضرت فرمودند که برای روزی گریه می‌کنم که امت من این فرزندم را به شهادت خواهند رساند.

وی خاطرنشان کرد: علامه امینی بیش از ۱۷ مجلس را در کتاب سیرتنا و سنتنا بیان کرده است که رسول خدا (ص) برای امام حسین (ع) گریه کرده است و ائمه معصومین هم بعد از رسول خدا این راه را ادامه دادند و بعد از اهل بیت هم علما بیرق اباعبدالله را بلند کردند و امروز عاشورا در حال فتح دنیا است‌.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن عزاداری‌های امام حسین (ع)، گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم و با رعایت موارد بهداشتی عزاداری‌های امام حسین (ع) را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار