کد خبر: ۵۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
رئیس اتاق بازرگانی سمنان عنوان کرد
رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه کمتر به ظرفیت و توانمندی بورس و نقش آن در فضای بازار و سرمایه توجه شده است، گفت: سرمایه‌گذاری در فضای بورس نیازمند دانش و آگاهی لازم است.

آرانیوز- سمنان-علی‌اصغر جمعه‌ای ظهر پنج‌شنبه در بیست و یکمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان به صورت ویدئو کنفرانس ضمن بیان اینکه استفاده از ظرفیت و توانمندی بورس اوراق بهادار و نقش آن در فضای بازار و سرمایه کمتر توجه شده است، ابراز داشت: با توجه به حضور و فعالیت شرکت‌های مختلف استان سمنان در بورس و بازار سرمایه به این مهم عنایت چندانی نشده است.

وی بابیان اینکه عرضه سهم‌های دولتی در تالار بورس توجه سرمایه‌گذاران را به این بخش جلب کرده است، افزود: اما این مهم یعنی سرمایه‌گذاری در فضای بورس نیازمند دانش و آگاهی لازم است.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان بابیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا از ظرفیت بورس به‌عنوان مولد بخش اقتصادی استفاده می‌شود، ابراز داشت: با این وجود به فعالان تازه وارد اکیداً توصیه می‌شود تا از کارگزاران آگاه و مطمئن در مراودات مالی استفاده کنند و همچنین دانش و مهارت خود را ارتقا بخشند.

رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه سرمایه‌گذاری همواره در دو بخش سرمایه ثابت و در گردش مورداستفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بخش ثابت سرمایه توسط منابع بانکی و بخش سرمایه در گردش توسط بازار پول و سرمایه تأمین می‌شود.

فرج‌الله معماری بابیان اینکه استفاده از شاخص‌های بورس بسیار در رشد اقتصادی تأثیرگذار است، افزود: به شرطی که مدیران دولتی بتوانند به‌درستی فضای بورس کشور را مدیریت کنند حضور در بازار بورس می‌تواند در بهره‌وری اقتصاد مؤثر باشد لذا شفافیت در معاملات فضای بورس بسیار مهم است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار