کد خبر: ۴۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد:
معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از توسعه خطوط ارتباطی و ریلی در این استان خبر داد.

توسعه خطوط ارتباطی و ریلی در کرمانشاه

 

، مهرداد سالاری در آیین رونمایی از لوگوی رویداد گردشگری ۲۰۲۰، یکی از اصلی ترین پایه های گردشگری را ارتباطات قوی دانست و اظهار داشت: به همین منظور در استان کرمانشاه اقدامات خوبی در زمینه چگونگی برقراری ارتباطات اثر بخش انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر شبکه ارتباطات ملی و بین المللی ما در وضعیت خوبی قرار دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: این استان از نظر استقرار در منطقه در جایی قرار دارد که با ۲ ساعت از طریق زمینی به مراکز استان های مجاور می تواند ارتباط داشته باشد و شبکه های ارتباطی زمینی ما در حال حاضر به صورت بزرگراه تا خسروی کشیده شده است.

وی عنوان کرد: آزادراه کرمانشاه جزو برنامه‌های اصلی است که از تهران تا همدان آمده است و به دنبال این هستیم که با مشارکت بخش خصوصی این مسیر را تا مرز خسروی ادامه دهیم.

این مسئول بیان داشت: آزادراه‌های شرقی- غربی هم اکنون توسط بخش خصوصی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که عملیات اجرایی در حال انجام است و امیدواریم که به خوبی پیش برود.

سالاری ادامه داد: شبکه‌ریلی تا کرمانشاه آمده است و اگرچه شبکه‌ریلی مبنای بار است اما کنار آن مسافر هم سوار می شود.

این مسئول  اظهار داشت: زیرسازی شبکه ریلی تا اسلام‌آباد حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم سال آینده عملیات روسازی آن هم صورت بگیرد.

پیشرفت ۱۵ درصدی شبکه‌ریلی اسلام آباد خسروی

وی همچنین از پیشرفت ۱۵ درصدی شبکه‌ریلی اسلام آباد خسروی خبر داد و بیان داشت: برنامه ارتباطی این است که این شبکه به خانقین و بخش داخلی عراق متصل شود و با این روند شبکه ارتباطی خانقین نیز تا سوریه و بندر لاذقیه ارتباط پیدا می کند تا بتوانیم به عنوان یک شبکه ملی از آن استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: عملیات بازسازی باند فرودگاه را آغاز کردیم و امیدواریم تا پایان سال آینده آنرا به روز کنیم.

 

 

این مسئول خاطر نشان کرد: در زمینه شبکه ریلی در حال حاضر یک روز در میان به تهران- مشهد حرکت داریم که در ایام اربعین اضافه خواهد شد و در روزهای پیک اگر چیزی حدود ۸ رام به تهران و ۲ رام به مشهد داشته باشیم و در هر وعده حدود ۶۰۰ مسافر را به طور متوسط جابه‌جا کنیم، ۶ هزار نفر به استان سفر می کنند و یا از استان خارج می شوند.

وی ادامه داد: در توسعه ناوگان هوایی امکانات و محدودیت های تحریم اجازه نداده است کار زیادی انجام دهیم اما جلساتی در این خصوش داشتیم و توانستیم تورکیش را برگردانیم.

سالاری ابراز داشت: قابلیت های زیادی در زمینه آثار تاریخی، طبیعت چهارفصل، حیات وحش، ابنیه تاریخی، مذهبی، پیشینه تاریخی و ... در استان کرمانشاه وجود دارد و این قابلیت‌ها زمانی بالفعل می شوند که بتوانیم از آنها درست استفاده کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در استان از بحث گردشگری حمایت می کنیم چرا که معتقدیم بخش عمده ای از موضوع اشتغال توسط گردشگری حل و فصل می شود.

وی گفت: صنعت توریسم صنعتی است که بازده بالایی دارد و نی توان از همان روزی که استارت می خورد خروجی داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: محدوده های گردشگری محدوده هایی نیستند که منطبق بر تقسیمات سیاسی باشند.

وی افزود: بحث هایی که در راستای گردشگری در استان به وقوع پیوسته از جمله ثبت جهانی اورامانات و رویداد ۲۰۲۰ بسیار با اهمیت هستند که امیدوارم از آنها به درستی بهره ببریم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار