کد خبر: ۴۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در حوزه سرانه فضای کتابخوانی رتبه نخست را کسب کرده ایم.

به گزارش آرانیوز، حسین فرخنده ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: سرانه مطالعه در خراسان شمالی دو برابر رشد کرده است.

فرخنده در ادامه به برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب در مهر ماه امسال اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه شود به طوری که نمایشگاه کتاب نمونه بارز فرهنگسازی در استان است.

وی درباره وضعیت سینما در خراسان شمالی گفت: سال ۹۲ یک سالن سینما در خراسان شمالی وجود داشت اما اکنون به ۷ سالن با دو هزار صندلی رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین در حوزه فعالیت های قرآنی رشد ۱۰۰ درصدی را داشته ایم به طوری که در حوزه قرآن و عترت از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده ایم.

فرخنده با بیان اینکه در سفر رییس جمهور ۳ مصوبه مجتمع فرهنگی تصویب شدگفت: برای ۳ مجتمع فرهنگی گرمه، جاجرم و فاروج اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی ادامه داد: همچنین برای کتابخانه اسفراین که از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخورد است اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته که در سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر جوان اظهارکرد: ۳۴ گروه از شهرستان اعلام حضور کرده اند اما بنا به هیئت انتخاب ۱۳ کار توسط هیئت داوران انتخاب شده اند.

فرخنده افزود: در این جشنواره پنجم شهریور ماه امسال با حضور ۷۵ هنرمند در تالار پلاتو شمس و سالن گلشن به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به برگزاری شب های فرهنگی در پارک بش قارداش گفت: شب های فرهنگی با حضور ۲۰ هنرمند از کشور ترکمنستان در بش قارداش برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برگزاری شب های فرهنگی با حضور ۲۰ هنرمند در ۲ شب می تواند به مشترکات فرهنگی مرز مشترک تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با اشاره به ۳۲ جشنواره کودک و نوجوان بیان کرد: این جشنواره در اصفهان برگزار می شود اما ۱۰ فیلم منتخب در استان ها نیز اکران می شود.

فرخنده عنوان کرد: از این ۱۰ فیلم دو فیلم خارجی و هشت فیلم ایرانی با محتوای خانواده و سبک زندگی اسلامی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار