کد خبر: ۴۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
زنجان-مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان بر ارتقای کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: آموزش‌ها باید از کیفیت لازم برخوردار باشد.

به گزارش آرانیوز،محمدرضا انصاری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل فنی و حرفه‌ای استان زنجان، با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی نیازسنجی شده است، افزود: برای ایجاد اشتغال در جامعه باید با توجه به نیاز روز، آموزش‌های مهارتی ارائه شود.

وی با بیان اینکه گام اول مهارت هدایت شغلی و مشاوره شغلی است، ادامه داد: جوان قبل از اینکه وارد جامعه و صاحب شغل شود باید ابتدا مشاوره شغلی انجام دهد و از دوران کودکی ارائه آموزش های مهارتی مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان بر ارتقای کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: آموزش‌ها باید از کیفیت لازم برخوردار باشد تا خروجی مناسبی از خود داشته باشد.

انصاری با بیان اینکه بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه اشتغال به مهارت‌آموزی هزینه شود، تاکید کرد: خوشبختانه فنی و حرفه‌ای استان زنجان در پادگان‌ها، زندان ها، سکونت‌گاه های غیررسمی، مهارت‌های آموزشی ارائه می‌دهد.

وی افزود: از ۳۱ تیرماه تا ۶ مردادماه امسال به‌عنوان هفته ملی مهارت نام‌گذاری و برای این هفته ۳۷ برنامه پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان بابیان اینکه باید مردم را با ضرورت مهارت‌آموزی آشنا کنیم، ابراز کرد: الفبای مهارت‌آموزی برای خیلی‌ها ناشناخته است.

انصاری افزود: فنی و حرفه‌ای پس از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در تمام رشته‌ها، رهگیری اشتغال انجام می‌دهد. بر اساس کد رهگیری اشتغال ۴۰ درصد از افرادی که در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند شغل دارند.

وی تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای باید دروازه ورود به بازار کار باشد که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار