کد خبر: ۴۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
عاون اول قوه قضائیه:
معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: نباید از پخش فیلم های امر به معروف و نهی از منکر در شبکه های معاند بترسیم و نسبت به فحشا و ناهنجاری های اجتماعی بی تفاوت باشیم.

نباید از پخش فیلم های امر به معروف ونهی از منکر ترسید

 

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل جدید دادگستری هرمزگان بیان داشت: دشمن از مهربانی، شعور، بصریب و همدلی مذاهب در کشورمان نگران و مضطرب است. امروز دشمن بیش از گذشته از نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب نگران است. دلیل آن این است که دشمن در این چهل سال امروز خودش را ناتوان‌تر و ذلیل‌تر و انقلاب اسلامی را مقاوم‌تر در مسیر هدف می بیند.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال رویارویی با انقلاب اسلامی و نرسیدن به اهدافش برای شیطان بزرگ آمریکا سنگین است،اظهارداشت: اگر ما اتکا به خداوند، بصیرت، مشورت با خیرخواهان داشته باشیم ۱۰۰ درصد موفق تر از گذشته خواهیم بود. مشکل داریم اما دشمن ما بیش از ما مشکل دارد. نارحتی داریم اما نارحتی دشمن بیتشر است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر جنگ اقتصادی به طور مشخص در ماههای اخیر برنامه‌ای در وزارت امور خارجه آمریکا با میلیون دلار این است که چهره شیطان را بزک کنند و بگوید مذاکره با آمریکا بد نیست. سعی دارند چهره آمریکا را در جوامع بین المللی موجه جلوه کنند. به خصوص در داخل ایران سعی دارند مردم را نسبت به ارزش‌های انقلابی خودشان کم رنگ کند.

وی افزود: آمریکا گفته است تا این مردم متدین هستند نمی‌توانیم کاری کنیم. باید این مردم را نسبت به باورها و دین کم رنگ کنیم. یکی از راهکارهای آمریکا استفاده از فضای مجازی و قبح زدایی از فسادهای اجتماعی است. سعی دارند بیعفتی و بی حجابی در جامعه اسلامی گسترش بیابد. کسانی ندانسته و دانسته با شیطان بزرگ همراهی می‌کنند به طوری که متدین و بسیجیان و جبهه رفته‌ها در حالت انفعال قرار گرفته‌اند.

معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: نباید از این بترسیم که در زمان نهی از منکر از ما فیلم بگیرند و در فضای مجازی پخش می‌کنند و یا در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌کنند، ما باید از این ناهنجاری‌ها و بی عفتی ها عکس و فیلم بگیریم و به مراجع قضائی، انتظامی و امنیتی ارسال کنیم و کسی باید بترسد که بی عفتی و ناهنجاری می‌کند، ما نباید منفعل باشیم.

وی تصریح کرد: دشمن سعی می‌کند این فشارهای اقتصادی که بر ما تحمیل کرده صبر مردم را لبریز کند. واقعاً بر مردم فشار اقتصادی وجود دارد اما مسئولان و سه قوه باید تلاش کنند از همه توان و امکانات برای مقابله با این فشاری که دشمن بر معیشت مردم وارد کرده است استفاده کنیم.

به گفته حجت الاسلام اژه ای، دشمن تلاش می‌کند تا مردم را نسبت به نظام و مسئولان بدبین کند، مسئولان باید تلاش و مجاهدت کنند و تمامی راههای دور زدن نقشه‌های دشمن را پیدا کنیم.

تا زمانیکه دشمنان نظام سعی در تحریم و فشار آوردن به ناحق دارند تحریم‌ها را دور می زنیم

وی تاکید کرد: به ما اعتراض می‌کنند که چرا تحریم‌ها را دور می زنید و ایرانیان را در خارج از کشور دستگیر و بازداشت می‌کنند و هر نوع فشاری را می‌آورند تا مشکلات اقتصادی را بر مردم تحمیل می‌کنند. همین جا می گویم تا زمانیکه دشمنان نظام سعی در تحریم و فشار آوردن به ناحق دارند تحریم‌ها را دور می زنیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند با ایجاد فشار اقتصادی، صبر مردم را لبریز کند، ابراز کرد: امروز بر مردم فشار اقتصادی وجود دارد، همه مدیران نظام، قوه قضائیه، مقننه و مجریه باید تلاش کنیم از تمامی افکار و امکانات برای مقابله با این فشار اقتصادی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم مردم نسبت به نظام و مسئولانشان بی‌تفاوت شوند، اذعان کرد: وظیفه ما مدیران بسیار سخت‌تر از مردم است و باید با تلاش و مجاهدت راه‌های دور زدن نقشه‌های دشمنان را بیابیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه به ما اعتراض می‌کنند چرا می‌خواهید تحریم را دور بزنید، افزود: باید به این نگاه ظالمانه در دنیا تأسف خورد، اموالمان را سرقت می‌کنند و هر نوع فشاری را می‌آورند، آنگاه افرادی که تحریم را دور می‌زنند را محکوم می‌کنند.

وی با بیان اینکه به‌طور حتم تحریم را دور می‌زنیم و برای ادامه زندگی عزتمندانه خود تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: تا زمانی که این‌چنین اقدامات ظالمانه‌ای وجود داشته باشد ما تحریم‌ها را دور خواهیم زد.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه این حضور گسترده در مراسم امروز وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند، اضافه کرد: به سهم خودم از آقای اکبری به‌واسطه تلاش‌هایش در هرمزگان تقدیر می‌کنم گرچه این مردم شایسته بهترین خدمت هستند و امیدوارم در استان مازندران همچون هرمزگان موفقیت‌آمیز باشد.

وی با بیان اینکه آقای صالحی مدیری خدوم، پرتلاش، صادق، آشنا کامل به دستگاه قضائی است، تصریح کرد: کار قضائی کار خطیری است و مسائل امروز سنگینی کار را دوچندان می‌کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه می‌گویند چرا یک فرد با کت‌وشلوار به دادگاه آمده است، عنوان کرد: کسی که با وثیقه آزاد است و از خانه به دادگاه می‌آید با لباس بر تن به دادگاه می‌آید و آن‌کس که در زندان است با لباس زندانی می‌آید.

وی با بیان اینکه امروز مسائلی که در قوه قضائیه مطرح می‌شود تنها بعد قضائی و حقوقی ندارد، ابراز کرد: در بسیاری از موارد دارای ابعاد مختلف در موضوعات مطرح‌شدن هستیم و بدون مشورت و همفکری دیگران نمی‌توان کاری را با صحت تمام به پایان برسانیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه بسیاری از موارد با تدبیر و تعقل می‌توان عادلانه و محکم انجام گیرد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مسائل مهم کشور جنگ اقتصادی با دشمن است و همه توان دشمن برای از پای درآوردن مردم از طریق جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه دشمن فشار اقتصادی را زیاد کرده تا صبر مردم لبریز شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری تولید داخلی و رونق تولید کلید اساسی برای عبور از این وضعیت است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق را باید جدی گرفت، اظهار داشت: یکی از مواردی که به رونق تولید ضربه می‌زند قاچاق است که نیاز دارد با همفکری و کمک تمامی مسئولین و مردم در برابر آن ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه فساد دیگر مانع برای رونق تولید است، ادامه داد: باید یک مبارزه مبنایی و اساسی با افراد مفسد صورت گیرد به‌خصوص اگر در دستگاه حکومتی باشد و در این زمینه نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه برخوردها باید سریع، قاطع و بدون تبعیض باشد، افزود: مشکلات تولید هر استان باید با تصمیم‌گیری و مشارکت تمامی مسئولان برطرف شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در مبارزه با فساد کارمان اثرگذار باشد باید کارمان دقیق، قاطع و دور از تبعیض باشد، ابراز کرد: تعداد گسترده‌ای کانتینر قاچاق در بندرعباس گرفته شد همان موقع اعلام کردم بگویید این کانتینرها مال کیست و چه کسی پشت پرده بوده و سرانجام حکم صادر شد اما طول کشید.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه تنها به اطلاع‌رسانی گرفتن قاچاق بسنده نکنیم بلکه باید مردم مطلع شوند که احکام صادره به کجا رسید، عنوان کرد: باید رئیس دادگستری از مجموعه قضائی خود صیانت کند؛ مگر یک قاضی چقدر توان دارد و تلاش زیادی می‌کنند و گاهی اوقات کاری می‌شود که مردم آن احساسی که باید به دستگاه قضائی داشته باشند، ندارند پس باید حواسمان جمع و صیانت مناسب صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه باید به گرفتاری‌ها و مشکلات کارکنان قضائی رسیدگی کرد، اظهار کرد: نباید بگذاریم شیاطین به دستگاه قضائی نزدیک شوند.

در پایان این مراسم از زحمات «حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری» رئیس سابق دادگستری هرمزگان و جدید استان مازندران تقدیر و «علی صالحی» به‌عنوان رئیس‌کل جدید دادگستری هرمزگان معرفی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار