کد خبر: ۴۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
نیشابور- معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: اقتصاد نفتی خلاقیت و نوآوری را از جوانان کشورگرفته است.

به گزارش آرانیوز، سورنا ستاری ظهر شنبه در همایش علمی بزرگداشت روز خیام اظهار کرد: توجه به موقعیت‌ها و استعدادهای هر خطه بسیار مهم است و باید پرسید چرا دیگر نتوانسته‌ایم اندیشمندانی مانند خیام، حافظ و یا سعدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت صرفاً نیازمند پول نیست افزود: برای پیشرفت باید بتوانیم همه امکانات را در کنار هم قرار داده و و از آنها استفاده کنیم. ما داشته‌های ارزشمند خود را کنار گذاشته‌ایم و به جای اینکه از موقعیت‌های هر شهر استفاده کنیم تلاش می‌کنیم آنجا را صنعتی کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: دانشگاه محل پرورش استعداد و خلاقیت جوانان کشور است و باید خروجی مراکز علمی رفع مشکلات کشور و استان‌ها باشد. اقتصاد نفتی اعتماد به نفس و خلاقیت را از جوانان ما گرفته است.

ستاری تصریح کرد: ما سابقه کارآفرینی ۴ هزار ساله داریم که باید بیاندیشیم چگونه این مسیر را طی کرده‌ایم که حالا جوانان ما پشت درب اتاق مدیران منتظر استخدام هستند و آرزویشان داشتن حقوق است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه در کشور باید به داخل توجه کنیم و به کسب و کارها و کارآفرینان اهمیت بدهیم که در این راستا باید قوانین مزاحم و دیوان سالاری را از میان برداریم.

لازم به ذکر است صبح امروز سورنا ستاری مرکز نوآوری پارک علم و فناوری نیشابور را نیز افتتاح کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار