کد خبر: ۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر گفت: با توجه به اینکه تمامی بیمارستان های ماهشهر در حال آماده باش هستند تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوآنزا گزارش نشده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر:  موردی از ابتلا به آنفلوآنزا در ماهشهر گزارش نشده است

 به گزارش گروه دریافت پایگاه خبری آرانیوز

علیرضا قدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شروع پیک بیماری آنفلوانزا و ضرورت ارائه اطلاعات و معلومات به شهروندان جهت پیشگیری از بیماری، کمیته سلامت در شهرستان ماهشهر تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: به علت شیوع و انتشار سریع این بیماری و سرعت بالای انتقال آن که به راحتی از شخصی به شخص دیگر سرایت می کند و همه افراد جامعه را در معرض خطر قرار می دهد بهداشت و درمان به عنوان متولی اصلی سلامت، همکاری همه اعضای شورای سلامت را می طلبد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر گفت: چهار بیمارستان موجود در سطح شهرستان ماهشهر آماده پذیرش مراجعان مشکوک به این بیماری هستند، تخت بستری، انواع دارو و کادر پزشکی متخصص مورد نیاز پیش بینی شده و به میزان کافی در بیمارستان ها فراهم است و برای ارائه خدمات آمادگی کامل داریم.
قدری ادامه داد: خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری در سطح شهرستان گزارش نشده است با این حال با ایجاد حساسیت های لازم در اداره ها به ویژه آموزش و پروش و زندان و ارائه آموزش های لازم به مردم و انتقال آن تا سطح خانواده از طریق توزیع بروشور و نصب پوستر و بنر در مکان های عمومی، آگاهی جامعه نسبت به بیماری را افزایش خواهیم داد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ماهشهر تاکید کرد: افراد در صورت مشاهده علائم اولیه بیماری مانند سردرد، تب و لرز، موضوع را جدی گرفته و هرچه سریع تر به پزشک مراجعه کنند.
وی افزود: همچنین خوددرمانی در این مورد به هیچ وجه توصیه نمی شود.
بندر ماهشهر در جنوب غربی استان خوزستان و در فاصله 110 کیلومتری اهواز مرکز این استان قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار