کد خبر: ۴۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شنبه پنجم آبان ماه صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور را در دو نوبت بررسی می کنند.
به گزارش آرانیوز، احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس در مصاحبه با خبرنگاران پارلمانی افزود: شنبه صبح جلسه علنی نداریم اما نوبت اول بررسی صلاحیت وزرا از ساعت 13 آغاز می شود و تا ساعت 18 ادامه می یابد. 

وی ادامه داد: نمایندگان پس از یک فاصله یک ساعته از ساعت 19 بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را دوباره از سر می گیرند و تا ساعت 21 به پایان می رسانند. 

عضو هیأت رئیسه مجلس پیش بینی کرد: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در هر دو نوبت عصر و شامگاهی عملاً به اتمام برسد. 
امیرآبادی گفت: نمایندگان یکشنبه نیز جلسه علنی دارند و بر اساس آیین نامه داخلی بررسی طرح ها و لوایحی را که در دستور کار است از سر می گیرند.

شایان ذکر است دکتر روحانی طی نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی وزرای پیشنهادی خود جهت تصدی وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت را معرفی کرده بود. 

 

متن نامه رئیس جمهور به دکتر لاریجانی بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

 

جناب آقای دکتر علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

در اجرای اصل 133 قانون اساسی، بدین وسیله 4 وزیر پیشنهادی به همراه مشخصات، سوابق و برنامه های آنان جهت اخذ رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی برای وزارتخانه های زیر معرفی می شوند.

1- وزارت امور اقتصاد و دارایی جناب آقای دکتر فرهاد دژپسند

2- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای محمد شریعتمداری

3- وزارت راه و شهرسازی جناب آقای مهندس محمد اسلامی

4- وزارت صنعت، معدن و تجارت جناب آقای رضا رحمانی

 

حسن روحانی - رئیس جمهور اسلامی ایران

 

گفتنی است ، محمد اسلامی، دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا است و سابقه استانداری مازندران را در کارنامه دارد.

فرهاد دژپسند، دانشیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. او معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در دولت یازدهم بوده است.

رضا رحمانی نیز اکنون قائم‌مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و سه دوره نماینده مجلس از حوزه انتخابیه تبریز بوده است. او در دوره نهم ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس را برعهده داشت.

محمد شریعتمداری، سیاست‌مدار سرشناس ایرانی است که سمت‌های اجرایی مختلفی از جمله معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سرپرستی وزارت ورزش و جوانان، وزیر بازرگانی، وزیر صنعت و معدن و پست‌های عالی دیگری را در دولت‌های مختلف عهده دار بوده است.




با چهار وزیر پیشنهادی دولت آشنا شوید
هفته گذشته کابینه دولت دوازدهم دو وزیر دیگر را از دست داد تا شمار وزارتخانه‌های بدون وزیر به عدد ۴ برسد. رئیس‌جمهور ۲۸ مهرماه با استعفای عباس آخوندی و محمد شریعتمداری موافقت و بعد از آن چهار گزینه پیشنهادی خود را برای این وزارتخانه‌ها اعلام کرد. امروز - شنبه، ۵ آبان - در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تکلیف وزرای این چهار وزارتخانه روشن خواهد شد.
امروز؛ بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس/ روحانی برای دفاع از چهار وزیر پیشنهادی دولت به مجلس می رود

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار