کد خبر: ۴۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
رئیس سازمان بیمه سلامت ایران،، از پوشش ۴۰ میلیونی افراد تحت پوشش بیمه سلامت در کشور خبر داد.
به گزارش آرانیوز، به نقل از صدا و سیما، طاهر موهبتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، گفت: حدود ۲۲ میلیون نفر از این تعداد شامل صندوق بیمه روستاییان می شود و کمترین تعداد هم شامل بیمه ایرانیان است.

وی ادامه داد: امروز دیگر مانعی برای ورود و مراجعه به بیمه رایگان وجود ندارد.

موهبتی با بیان اینکه کسانی که توانایی دارند باید حق بیمه پرداخت کنند، افزود: جمعیت بیمه شدگان رایگان در حال حاضر حدود ۳۴ میلیون نفر است و این تعداد حدود ۸۵ درصد بیمه پرداز نیستند.

وی گفت: در حال حاضر پوشش بیمه خدمات درمانی اجباری شد و بر اساس مرکز آمار ایران حدود ۱۰ و نیم درصد جمعیت کشور فاقد هر گونه پوشش بیمه ای هستند البته ادعای ما این است که حدود ۴۰ میلیون نفر بیمه شده داریم و تامین اجتماعی هم همین تعداد را اعلام کرده است. با این گزارش ها احتمالا جمعیت بیمه شده ما کمی بیشتر از جمعیت کشور است.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت هم گفت: ۵۴ درصد کسانی را که تحت پوشش بیمه نیستند افراد ۲۵ تا ۳۹ سال تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: عمدتا کسانی تحت پوشش بیمه نیستند که مریض نمی شوند یا مشکل شناسنامه ای و هویتی دارند. با این احوال بیمه سلامت ایرانیان به شرط استطاعت مالی همه را بیمه و در مرحله اول ۵۰ درصد حق بیمه را هم پرداخت می کند و اگر عدم استطاعت مالی بیمه شونده احراز شود ۱۰۰ درصد حق بیمه را بجای بیمه شونده پرداخت خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد پرونده الکترونیک بیمه ای اشاره کرد. 

احمد همتی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: ایجاد پرونده الکترونیک بیمه ای سبب رفع هم پوشانی بیمه ای و سبب می شود چند میلیون دفترچه ای که به صورت هم پوشانی بیمه ای وجود دارد از رده خارج شود. این کار منبع درآمدی برای بیمه ها محسوب خواهد شد. 

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: کاهش خدمت ضروری مطابق با دستورالعمل های قانونی از خطوط قرمز وزارت بهداشت محسوب می شود. حذف هزینه های زاید مانند آزمایشات و عمل های غیرضروری هم از آن جمله اند. تاکنون گزارش شده که ۵۰ درصد آندوسکوپی های ما که برای رفلاکس معده تجویز می شود غیرضروری است یا حدود ۴۰ درصد آنژیوگرافی ها غیرضروری است و بسیاری از سونوگرافی هایی که در دوران بارداری می تواند انجام نشود.

موهبتی رئیس سازمان بیمه سلامت هم گفت: بدهی ما به همه ارائه دهندگان خدمات درمانی از آغاز امسال منظم شده و بخش های دولتی در ماه جاری ۷۰ درصد مطالبات شهریور ماه را دریافت می کنند و ۱۰۰ درصد مطالبات تیر هم پرداخت می شود.

این اولین مرتبه ای است که رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص می یابد. امروز داروخانه های خصوصی مطالبات تیرماهشان را وصول می کنند. 

او ادامه داد: مطالبات دانشگاه ها به ۳ ماه رسیده و بخش خصوصی هم ۵ ماه و مطالبات داروخانه ها هم به ۱ ماه رسیده است. در حال حاضر ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منتهی به پایان ۹۶ بدهی داریم که امیدواریم با بقیه اوراقی که در اختیار قرار می گیرد بتوانیم سهم قابل توجهی را پرداخت کنیم..

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار