کد خبر: ۱۱۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: مهم ترین جاذبه های گردشگری در مناطق آزاد بوده که اقدامات بسیار مهمی نیز در زمینه توسعه این صنعت درآمدزا انجام شده است.

مهم ترین جاذبه های گردشگری در مناطق آزاد است/منطقه آزاد اروند بهشت گردشگران

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس ضمن بیان اینکه اروند با توجه به موقعیت سوق الجیشی و وجود هم و نقل ترکیبی یکی از ویژه ترین مناطق در حوزه گردشگر ی است، اظهار داشت: شهرستان های آبادان و خرمشهر در حوزه گردشگری دفاع مقدس، مذهبی، طبیعی، سلامت و تجاری به دلیل همجواری با دوکشور مهم عراق و کویت از موقعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی حضور پررنگ گردشگران سلامت به کشور ایران را یک اتفاق مهم در حوزه گردشگری دانست و افزود: با توجه به هزینه های مقرون به صرفه درمان برای اتباع کشورهای همسایه در ایران؛ حوزه گردشگری سلامت فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری خارجی است.

حجت الاسلام زرشناس اذعان داشت: خرمشهر و آبادان به دلیل نماد مقاومت همیشه و به درستی بعنوان گردشگری دفاع مقدس شناخته شده اند؛ لیکن ظرفیت های بکر و بی نظیر دیگری نیز وجود دارد که تا به حال مغفول مانده و می بایست در معرفی آنها تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی گردشگری آبی را از جمله جاذبه های مهم گردشگری دانست که منطقه آزاد اروند با وجود ۳ رودخانه کارون، بهمنشیر و اروند یک استثنا در این زمینه است و گفت: امیدوار هستم این نشست مشأ و سبب خیری جهت رونق گردشگری توسعه اقتصادی برای مردم فهیم منطقه آزاد اروند که دین خود را به کشور و اسلام ادا نموده اند، شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار