کد خبر: ۴۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کارگردان سینما:
اصفهان - کارگردان سینما گفت: فیلم «اتاق تاریک» نگاه دغدغه مند به مشکلات کودکان و نوجوانان دارد.

به گزارش آرانیوز، روح الله حجازی شامگاه جمعه در نشست بررسی فیلم «اتاق تاریک» و نیز موضوع « بررسی امنیت روانی در کودکان و نوجوانان» با اشاره به اینکه فیلم «اتاق تاریک» تاکنون مورد بی مهری از سوی برخی نهادها قرار گرفته است، اظهار داشت: این مردم هستند که باید این اثر را پیگیری کنند و با توجه به موضوع آن، درصدد رفع مشکلات روانی در کودکان و نوجوانان برآیند.

وی ادامه داد: ما انتظار حمایت از نهادهای دولتی نداریم اما مردم هم باید این تصور که همه چیز را می دانند و نیاز به روانشناس ندارند را کنار گذاشته و در راه رفع مشکلات این چنینی قدم بردارند.

کارگردان فیلم «اتاق تاریک» افزود: ایده ساخت این اثر را از فرزند خودم گرفتم که با گفتن یک جمله سبب شکل گیری ایده ساخت چنین فیلمی در ذهن من شد.

وی بیان داشت: می توان به مشکلات این چنینی کودکان دو نگاه متفاوت داشت، نگاه اول اینکه آن را تبدیل به سوژه ای ژورنالیستی و روی آن موج سواری کنیم و دوم اینکه با دیدگاه حل مسئله و طرح آن، نگاهی دغدغه مند به موضوع داشته باشیم که من راه دوم را انتخاب کردم.

حجازی تصریح کرد: من تاوان چنین دیدگاهی را هم در جشنواره فجر که به اثر من بی مهری شد و نیز در جشنواره سلامت پس دادم به گونه ای که «اتاق تاریک» هم مثل موضوعی که در خود دارد، در جامعه قربانی است و هیچ کس حاضر به قبول مسئولیت آن نمی شود.

وی ادامه داد: این فیلم کارکرد آموزشی دارد و من قصدم از ساخت چنین اثری، ترمیم و اصلاح رابطه والدین و فرزندان است.

کارگردان اتاق تاریک افزود: پرداختن به موضوع امنیت روانی کودکان و نوجوانان قطعا دشوار است و باید روانشناسان و مردم پای کار بیایند تا طرح چنین موضوعاتی آسان تر شود.

وی تصریح کرد: بهتر است آموزش ها بعد از دیدن این فیلم نیز ادامه پیدا کند و با وسایل کمک آموزشی و فیلم های در این راستا، به والدین نکات مهم منتقل شود.

حجازی به جشنواره کودک اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: زمانیکه ۱۵ سال پیش من داور جشنواره کودک بودم، فیلم «کلاه قرمزی» بهترین فیلم جشنواره شد.

وی افزود: زمانی هم که جشنواره در همدان برگزار شد، بابت ساخت فیلم آوازه ها جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کردم و بعد هم با دغدغه مسائل نوجوانان در این عرصه شروع به ساخت فیلم کردم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار