کد خبر: ۳۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
عضو فراکسیون امید تاکید دارد که افزایش اختیارات استانداران کمکی به توسعه استان‌ها نمی‌کند.
به گزارش آرانیوز، جلال میرزایی، در ارزیابی از افزایش اختیارات استانداران، اظهار داشت: از دولت اصلاحات تاکنون در چندین مرحله اختیارات استانداران افزایش یافته ولی باید افزایش اختیارات استانداران ارزیابی شود تا مشخص شود که چه مقدار این موضوع برای توسعه استان ها مفید بوده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استانداری که هیچ اقدامی در راستای توسعه استان‌ها انجام ندده و مرتب درخواست افزایش اختیارات می‌کند، راه به جایی نمی‌بَرَد و کمکی به توسعه نمی‌کند، بیان کرد: مدیران و استانداران باید ایده داشته باشند و برنامه محور حرکت کنند.

وی با بیان اینکه صرف افزایش اختیارات استانداران کمکی به توسعه استان‌ها نمی‌کند، افزود: بروکراسی بالنفسه بد نیست و اکنون نمونه کشوری که میزان تمرکزگرایی بالایی دارد، چین است که روند توسعه این کشور بسیار سریع است.

میرزایی با بیان اینکه مانع توسعه کشور ما، تمرکزگرایی نیست، بلکه سوءمدیریت‌ها بزرگترین مشکل کشور است، ادامه داد: مدیریت‌های ضعیف سبب شده تا کارهای توسعه‌ای در کشور نتیجه بخش نباشد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول، مهران و ‌ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: در بروکراسی اداری اگر کارها تقسیم شود و استراتژی داشته باشد، بنظرم بروکراسی اداری بد نیست، اما اگر مدیران و کارشناسان ضعیف فعالیت داشته باشند، این بروکراسی مانع از توسعه می‌شود. در کشور به لحاظ شکلی اقداماتی در زمینه بروکراسی را انجام می‌دهیم ولی به لحاظ محتوایی متوجه نبوده‌ایم که افزایش اختیارات را برای چه کاری می‌خواهیم.

پایان پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار