کد خبر: ۳۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
عضو هیئت ‌رئیسه مجلس با تأکید بر تسریع در تعیین تکلیف مسکن، بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران، خواستار آن شد که خبرنگاری در گروه شغل‌های حساس و پر فشار قرار گیرد.
به گزارش آرانیوز، اکبر رنجبرزاده با تأکید بر حفظ جایگاه و شأن خبرنگاران بر تسریع در تعیین تکلیف مسکن، بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران تأکید و اظهار کرد: رسانه‌ها که مهم‌ترین رکن آن خبرنگاران هستند، نقش مهم و مؤثری در روند توسعه پایدار جامعه دارند و نقش آفرینی رسانه‌ها در جهت شفاف‌سازی امور یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رسانه‌ها به شمار می‌آید.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که در برخی از امور حساسیت‌های ویژه‌ای برای کارکنان در نظر گرفته می‌شود، این حساسیت‌ها برای خبرنگاران نیز باید لحاظ شود و حقوق و مزایای این قشر که در اطلاع رسانی به موقع از وقایع مهم جاری در کشور، شفاف‌سازی و روشنگری نقش بسزایی دارند باید در گروهی که شغل‌های حساس و پر فشار دارند و مورد توجه قرار دارند، قرار گیرد.

وی ضمن اظهار تأسف از اینکه قلم خبرنگاران و اهالی رسانه امروزه با مشقت‌های زندگی فرسوده می‌شود و بعضا مسائل معیشتی روی کیفیت کار آن‌ها تأثیر می‌گذارد، ادامه داد: به هر حال هر خبرنگار دارای زندگی و خانواده است و این مهم مستلزم این است که بیش از این به این قشر زحمتکش توجه شود.

رنجبرزاده با برشمردن راه‌هایی که می‌تواند وضعیت خبرنگاران را بهبود ببخشد، گفت: تهیه مسکن، ارائه خدمات درمانی رایگان در قالب بیمه‌ها و ارتقای حقوق و مزایای خبرنگاران از جمله اقداماتی است که ضرورت دارد برای خبرنگاران محقق شود.

عضو هیئت ‌رئیسه مجلس تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با در نظر گرفتن مشوق‌‎هایی از فعالان و خبرنگاران برتر به صورت سالانه تقدیر کند و روشنگری‌های خبرنگاران نه تنها نباید موجب نارحتی مسئولان باشد بلکه باید از این شفاف‌سازی‌ها نیز استقبال و حمایت کرد.

 اکبر رنجبرزاده عضو هیئت ‌رئیسه مجلس در تذکری کتبی به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف مسکن و بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران تأکید کرد.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار