کد خبر: ۳۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
با تلاش های شبانه روزی مهندس دشت بزرگ شرکت برق منطقه ای خوزستان در مسیر توسعه قرار گرفت و در همین راستا دو پروژه مهم در حوزه انرژی با سفر وزیر نیرو به استان کلنگ زنی شد.
به گزارش آرانیوز، آیین کلنگ زنی پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلو ولت و بهره برداری از خط دو مداره ۴۰۰ کیلو ولت جندی شاپور دزفول شرکت برق منطقه ای خوزستان با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در این آیین افتتاح و کلنگ زنی گفت: با حمایت های وزارت نیرو، توانیر و مدیریت استان با این پروژه ها در بخش پست ها ۴۰ درصد افزایش ظرفیت نسبت به شبکه موجود در سه سال آینده خواهیم داد و بخش خط هم ۳۲ درصد ظرفیت نسبت به کل فعالیت های ادوار صنعت برق افزایش خواهد یافت.

محمود دشت بزرگ تصریح کرد: ظرف سه سال آینده با برنامه ریزی های صورت گرفته و شروع عملیات اجرایی پروژه ها، ۲۰۰ میلیارد تومان در زیرساخت های صنعت برق دزفول در قالب ۱۱ پروژه پست و خط انتقال صورت می گیرد که در مجموع ۹۴۰ مگاآمپر به ظرفیت موجود شبکه و ۱۲۵ کیلومتر مدار به طول شبکه اضافه می شود.

وی در خصوص خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت جندی شاپور بیان کرد: اعتبار مورد نیاز انجام احداث این پست ۷۹۰ مگاولت آمپری ۸۵۰ میلیارد ریال بوده و در سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: از اهداف این پروژه می توان به تامین ۱۰۰ مگاوات بار مجتمع فولاد روهینا، افزایش پایداری برق شهرستان دزفول، افزایش ظرفیت تامین انرژی برق منطقه، کاهش بارگیری از پست های انتقال مجاور به خصوص کاهش احتمالی خاموشی در منطقه و تامین نیازهای زیرساخت منطقه اشاره کرد.

دشت بزرگ ادامه داد: میزان اشتغال این پست در مرحله احداث ۲۰۰ نفر و در مرحله بهره برداری ۲۰ نفر خواهد بود.

وی اظهار کرد: همچنین با حضور وزیر نیرو خط ۴۰۰ کیلو ولت ۲ مداره فولاد جندی شاپور دزفول به طول ۹ کیلومتر انتقال توان ۱۱۰۰ مگاولت آمپر مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: پایداری شبکه و کاهش بار پست های مجاور، تامین بار صنعتی و ایجاد اشتغال در منطقه و تولید ۹۰۰ هزار تن فولاد در سال از اهداف بهره بردرای از این خط ۴۰۰ کیلو ولت است.

دشت بزرگ خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده در بهره برداری از خط ۴۰۰ کیلو ولت ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.
 
وزیر نیرو نیز در این آیین افتتاح و کلنگ زنی گفت: در مدت ۲ روز ۱۸ طرح با ارزش سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال در بخش آب و برق در استان خوزستان افتتاح یا کلنگ زنی شد.
رضا اردکانیان اضافه کرد: این حجم از سرمایه گذاری نتیجه یک مدیریت همساز و هماهنگ در استان خوزستان و مرکز کشور با حمایت های سیاسی وزارت خانه ها و دولت است، خروجی این پروژه ها نیز رضایتمندی مردم منطقه است که سهم خود را در حفاظت از این آب و خاک قبلا داده اند و خواهند داد.
وزیر نیرو و هیات همراه در سفری دو روزه به استان خوزستان با حضور مسئولین استانی پروژه های مهمی در صنعت آب و برق خوزستان کلنگ زنی و افتتاح کرد، از جمله ای این پروژه ها کلنگ زنی پست و خط ۴۰۰ کیلو ولت شهدای فولاد خوزستان، کلنگ زنی پست ۴۰۰ کیلو ولت و افتتاح خط ۴۰۰ کیلو ولت جندی شاپور دزفول شرکت برق منطقه ای خوزستان است.

با تلاش های دشت بزرگ برق منطقه ای خوزستان در مسیر توسعه/ کلنگ زنی پست ۴۰۰ کیلو ولت و افتتاح خط جندی شاپور با حضور وزیر نیرو/ وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی پست و خط شهدای فولاد در اهواز/ خوزستان در تولید و مدیریت انرژی ممتاز است

وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی پست و خط شهدای فولاد در اهواز/ خوزستان در تولید و مدیریت انرژی ممتاز است

وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی پست و خط ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت شهدای فولاد خوزستان در اهواز گفت: استان خوزستان از جهات مختلف استان ممتازی است و از جهت تولید و مدیریت انرژی هم این امتیاز و شاخص در استان فراهم است.

 رضا اردکانیان اظهار کرد: همه پروژه های صنعت برق مهم و تاثیر گذار هستند اما اجرای این پروژه ها در این سال کار ارزنده تری است، چرا که امسال به نام حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده و نقش صنعت برق در تامین زیرساخت ها و رونق صنعتی بسیار تاثیر گذار و مهم است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این است که امسال جزو خشک ترین و بی آّب ترین سال های نیم قرن اخیر کشور است که تاثیر مستقیمی بر منابع انرژی به خصوص برق آبی گذاشته و اگر با گرمای بیشتری نیز همراه شود تاثیر مستقیمی بر مصرف انرژی دارد.

وزیر نیرو با تشکر ار دست اندر کاران این پروژه بیان کرد: امیدوارم با تلاشی که مجموعه مدیران و متخصصین انرژی در این استان اعم از صنعت برق و سایر صنایع دارند تابستانی با مشکلات کمتر در پیش داشته باشیم و علاوه بر گذران این تابستان دستاورد بزرگ تر ما نهادینه کردن رویه های صحیح تر مصرف در جامعه صنعتی و دیگر گروه های مصرفی باشد.

مدیر عمل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در این آیین کلنگ زنی گفت: اعتبار مورد نیاز پروژه پست و خط GIS ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت شهدای فولاد خوزستان که با همکاری شرکت فولاد تامین می شود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که طبق برنامه ریزی های تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

محمود دشت بزرگ ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه انتقال بار شرکت فولاد خوزستان از شبکه ۲۳۰ به ۴۰۰ کیلو ولت، کاهش بار پست اهواز۲، تکمیل کننده رینگ ۴۰۰ اهواز، برق مطمئن و پایدار برای فولاد و توسعه زیرساخت های شبکه برق است.

وی اضافه کرد: در پست GIS ۴۰۰/۲۳۰ کیلو ولت فولاد خوزستان چهار ترانس هر کدام به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر نصب خواهد شد که در مجموع ظرفیت آن به ۱۲۶۰ مگاولت آمپر می رسد، همچنین برای انتقال بار این پست، خط دو مداره ۴۰۰ کیلوولت از پست اهواز ۲ به پست فولاد خوزستان به طول ۴۰ کیلومتر مدار با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال همزمان اجرا می شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ویژگی ممتاز این پست را GIS بودن آن دانست و افزود: این پست با شرایط فعلی خوزستان منطبق است و در مقابل ریزگردها مقاوم است.

گفتنی است وزیر نیرو و هیات همراه در سفری دو روزه به استان با حضور مسئولین استانی پروژه های مهمی در صنعت آب و برق خوزستان کلنگ زنی و افتتاح می کنند، از جمله ای این پروژه ها علاوه بر کلنگ زنی پست  شهدای فولاد خوزستان، کلنگ زنی پست ۴۰۰ کیلو ولت و آیین افتتاح خط ۴۰۰ کیلو ولت جندی شاپور دزفول شرکت برق منطقه ای خوزستان است.

با تلاش های دشت بزرگ برق منطقه ای خوزستان در مسیر توسعه/ کلنگ زنی پست ۴۰۰ کیلو ولت و افتتاح خط جندی شاپور با حضور وزیر نیرو/ وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی پست و خط شهدای فولاد در اهواز/ خوزستان در تولید و مدیریت انرژی ممتاز است

تقدیر از تلاش های صورت گرفته در جذب سرمایه خارجی

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اهدای لوح تقدیری از محسن ارفاق، شهرام گوهرچین و محمد نورالدین موسی پرسنل شرکت برق منطقه ای خوزستان به پاس ارائه خدمات موثر و ارزنده در راستای ارتقای سرمایه گذاری خارجی استان خوزستان در سال ۹۶ تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، عبدالقاسم غوابش در لوح های تقدیر اهدایی آورده است: از تلاش و همکاری جنابعالی در مرکز خدمات سرمایه گذاری و ارائه خدمات موثر و ارزنده در راستای ارتقاء سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۶ کمال تقدیر و تشکر را می نمایم و از خداوند متعال برای حضرتعالی عزت و سلامت مسئلت می نمایم.

با تلاش های دشت بزرگ برق منطقه ای خوزستان در مسیر توسعه/ کلنگ زنی پست ۴۰۰ کیلو ولت و افتتاح خط جندی شاپور با حضور وزیر نیرو/ وزیر نیرو در آیین کلنگ زنی پست و خط شهدای فولاد در اهواز/ خوزستان در تولید و مدیریت انرژی ممتاز است

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار