کد خبر: ۳۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
مطهری:
نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه مقرر شده دیوان محاسبات میان رسانه ملی، فدراسیون و باشگاه‌های فوتبال بر سر درآمد تبلیغاتی آن‌ها داوری کند، تصریح کرد: مسئولان رسانه ملی از یک طرف و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال از طرف دیگر در آستانه توافق هستند.
به گزارش آرانیوز، علی مطهری درخصوص مسئله حق پخش مسابقات ورزشی، از برگزاری جلساتی با حضور خود، مسئولان صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان، رؤسای فدراسیون و باشگاه‌های فوتبال خبر داد و گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه، موضوع پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی از سوی رسانه ملی به متولیان حوزه ورزش باید تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا از آنجا که تلویزیون و باشگاه‌های فوتبال بر سر میزان درآمد حاصله از این مهم اختلاف دارند، مقرر شد دیوان محاسبات به‌عنوان داور و مرجع مورد قبول طرفین میزان درآمد سالانه آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی ناشی از مسابقات ورزشی و نیز تبلیغات داخلی ورزشگاه‌ها را با احتساب هزینه‌های مربوط اعلام کنند تا مبنایی برای رسیدن به فرمول تقسیم درآمدها باشد و توافقی صورت بگیرد.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: برای رسیدن به این توافق تاکنون چندین جلسه تشکیل شده است و در نهایت قرار بر این شد که دیوان محاسبات نتیجه بررسی‌ خود را تا بهمن ماه سال جاری اعلام کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در جلساتی که مسئولان رسانه ملی و وزارت ورزش و جوانان داشته‌اند، دو طرف به توافق نزدیک شده‌اند، افزود: از آنجا که در بند (پ) ماده 92 برنامه ششم آمده است؛ دولت مکلف است که از طریق گفت‌وگوی وزارت ورزش و جوانان با صداوسیما تکلیف این موضوع را تا پایان سال 96 مشخص کند لذا نیازی به ارائه لایحه دراین خصوص نیست./

پایان پیام/9601

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار