کد خبر: ۱۱۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی و دریچه‌ای قلب از ارسال ۷۵ چکیده مقاله به سایت این کنگره خبر داد.
ارسال ۷۵ چکیده مقاله به کنگره بین‌المللی قلب کاسپین

 به گزارش آرانیوز از مشهد، بهزاد علیزاده در پنجمین کنگره بین‌المللی کاسپین، اظهار داشت: در طول 4 روز برگزاری این کنگره برنامه‌های متعدد مرتبط با حوزه قلب را در قالب 64 برنامه مداخله‌ای و بیش از 600 سخنرانی در موضوع بیماری‌های مادرزادی حوزه قلب خواهیم داشت.

وی اضافه کرد:در جریان برگزاری رویداد بین‌المللی هم نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه قلب به‌خصوص در درمان بیماری‌های مادرزادی قلب در تالار شیرین و فرهاد مجتمع شهدای سلامت دایر شده است.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی کاسپین با ذکر این نکته که در زمان برگزاری این رویداد بین‌المللی در مشهد بیش از 20 عمل جراحی غیرتهاجمی قلب در بیمارستان امام رضا(ع) این شهر انجام خواهد شد، تاکیدکرد: تصاویر این اعمال جراحی به‌طور زنده برای حاضران در سالن برگزاری این کنگره بین‌المللی در مشهد پخش می‌شود تا همزمان با انجام این اعمال به سؤالات حاضران در این سالن در خصوص نحوه اجرای آخرین علوم روز دنیا در حوزه قلب و عروق، آن هم به شکل غیرتهاجمی پاسخ داده شود.

علیزاده افزود: مشهد ظرفیت‌های بسیارخوبی در حوزه قلب دارد و یکی از کارهای مؤفق انجام شده در این خصوص تعویض دریچه قلب آن هم بدون انجام عمل جراحی قلب باز بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم، همزمانی رویداد پنجمین کنگره بین‌المللی کاسپین با عید سعید فطر را اتفاقی نیکو برشمرد و گفت: در برگزاری این کنگره، مشارکت گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف را شاهد بودیم که در آغاز این رویداد بین‌المللی علمی و پزشکی، از تمامی این عزیزان بابت تلاش‌هایی که داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

دبیر علمی کنگره قلب کاسپین در خصوص برگزاری دوره پنجم این رویداد بین المللی نیز گفت: این کنگره در طی روزهای آتی با حضور اساتید، متخصصان و جراحان حوزه قلب و عروق 28 دانشگاه علوم پزشکی و 13 کشور جهان در مشهد برگزار می‌شود، اقدام بسیار مهمی که به‌واقع یک افتخار بسیار بزرگ برای شهر، استان و کشور امام رضا(ع) بوده و هست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه در فرآیند کنگره 20 عمل جراحی را با پوشش زنده خواهیم داشت افزود: در پنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین به دنبال معرفی علائم و نشانه‌های بیماری‌های مادرزادی قلب جهت آگاهی خانواده‌ها در راستای مراجعه و درمان به‌موقع هستیم.

وی تصریح کرد: در این کنگره از ظرفیت دانشجویان در قالب پویش کاسپین CSI به‌ خصوص در موضوع پیشگیری و اقداماتی که در زمینه کنترل فشار خون، قند خون و چربی خون در پایگاه‌هایی که در سطح شهر فعال شده‌ استفاده شده است.

شبستری خاطرنشان کرد: برای ما باعث افتخار است که برای پنجمین دوره پیاپی میزبانی این رویداد بین‌المللی در حوزه قلب و عروق را به عهده گرفتیم و این مهم نشان از توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران و به‌خصوص شهر مقدس مشهد دارد که توانسته مسئولان جهانی این حوزه تخصصی را در دادن این میزبانی‌های پی در پی به این شهر و آن هم برای پنجمین نوبت متقاعد کند.

وی افزود: تقریباً یک دهم از نوزادان متولد شده با علائم و نشانه‌های بیماری‌های مادرزادی قلب همراه هستند و در این کنگره به دنبال معرفی این علائم و آگاهی خانواده‌ها جهت مراجعه و درمان به‌موقع هستیم.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار