کد خبر: ۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: آمار فوت شدگان مبتلا به آنفلوآنزا در استان کرمان از روز گذشته (پنجشنبه) تاکنون افزایش نداشته است.

آمارفوت شدگان آنفلوآنزا درکرمان افزایش نداشت

 به گزارش گروه دریافت پایگاه خبری آرانیوز

ابوالقاسم سیف اللهی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت کرمان در زمینه بیماری آنفلوآنزا به حالت عادی برگشته است. 
وی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش مجموعه مسئولان و دستگاه ها بویژه کادر بهداشتی و درمانی استان و نظارت عالی استاندار کرمان اپیدمی آنفلوآنزا در این استان کنترل شده است. 
سیف اللهی گفت: با تعطیلی مدارس و تعطیلات پایان هفته و حضور بیشتر مردم در منازل خود روند آرامش بخش و اطمینان بخشی بوجود آمده است. 
وی از توزیع داروی ویژه آنفلوآنزا در استان خبر داد و افزود: این دارو با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع شده است و حتما باید با تجویز پزشکان مصرف شود. 
سیف اللهی بر تداوم رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و گفت: رعایت اصول و نکات بهداشتی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. 
آنفلوآنزای H1N1 طی هفته های اخیر در برخی شهرستان های استان کرمان شیوع پیدا کرد و با تلاش مجموعه مسئولان و کادر بهداشتی و درمانی استان کنترل شد. 
حدود 600 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فصلی از زمان شیوع این بیماری در استان کرمان بستری و براساس آخرین آمار 33 نفر فوت شدند. 
به دنبال سفر دو روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کرمان، پس از برگزاری نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در روز گذشته (پنجشنبه) اعلام شد وضعیت این استان از نظر شیوع آنفلوآنزا، عادی و سفید است. 
اقدامات درمانی برای درمان سایر مبتلایان به آنفلوآنزا در شهر کرمان و سایر شهرستان ها ادامه دارد. 
استان کرمان با 23 شهرستان چهار دانشگاه علوم پزشکی در شهرهای کرمان، رفسنجان، بم و جیرفت دارد و بیشترین اقدامات درمانی و پیشگیرانه در این مدت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار