کد خبر: ۸۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به خلأ عدم توجه به مهارت افزایی در آموزش‌وپرورش، گفت: به معیشت فرهنگیان باید توجه جدی شود.

عدم توجه به مهارت افزایی در آموزش‌وپرورش/به معیشت معلمان توجه شود

به گزارش آرانيوز ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر دوشنبه در دیدار با جمعی از فرهنگیان لرستان با تبریک روز معلم گفت: معلمان به گردن همه ما حق دارند و همه ما در طول عصرها و نسل‌ها مدیون تلاش این فرهیختگان هستیم و تکریم مقام و جایگاه معلم وظیفه همه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب دینی و فرهنگی بر پایه اهداف انبیا الهی بوده است، افزود: تمام دسیسه‌های دشمنان برای به انحراف کشاندن تعلیم و تربیت است که در این زمینه باید همه دست اندرکاران هوشیار باشند و از این امر غفلت نکنند و نقش معلمان در این زمینه بسیار مهم و اثر گذار است.

امام جمعه خرم آباد عامل موفقیت هر جامعه را علم آموزی به معنای واقعی دانست و گفت: علم آموزی باید در سرنوشت یک ملت تأثیرگذار، و این مهم باید بر پایه اصول اخلاقی باشد به گونه‌ای که فرزندان و دانش آموزان را به سمت عدالت، اخلاق و نفی تبعیض سوق دهد.

عدم توجه به مهارت افزایی خلأ در آموزش و پرورش

حجت الاسلام شاهرخی در بخشی دیگر از سخنانش عدم توجه به مهارت افزایی را یک خلأ در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این ظرفیت باید در آموزش و پرورش ایجاد شود و سایر دستگاه‌ها و نهادها به کمک آموزش و پرورش این امر را در جامعه نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه نباید نگاه به آموزش و پرورش مثل سایر دستگاه‌ها باشد، افزود: آموزش و پرورش یک مرکز تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که برای همه سازمان‌ها و نهادها و … به پرورش نیروی کار آمد می‌پردازد و توجه ویژه به این نهاد تعلیم و تربیت به نفع همگان است.

به معیشت و عزت فرهنگیان توجه جدی شود

وی مسئله معیشت فرهنگیان را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: باید به معیشت و عزت فرهنگیان توجه جدی شود و دولت در یک فرصت منطقی را حل کند.

اقامه و برپایی نماز در مدارس، معرفت افزایی و بصیرت سیاسی و اجتماعی معلمان، جبران افت تحصیلی دانش آموزان، استفاده از نیروهای شایسته و متعهد در منصب‌ها از دیگر نکات مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بود.

حجت الاسلام شاهرخی همچنین بر لزوم استفاده از خرد جمعی و نخبگان، عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، برنامه ریزی دقیق برای ارتقای تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد.

اگر جامعه توسعه یافته می‌خواهیم باید نگاه به آموزش و پرورش ویژه باشد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان هم در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: برای این هفته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که در طول این هفته به پاس زحمات معلمان و ایثارگران علم و دانش در شهرهای استان برگزار خواهد شد.

رضا عزتی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش نقش معلمان را در جامعه و توسعه کشور مهم دانست و گفت: اگر جامعه توسعه یافته می‌خواهیم و یا اگر آینده فرزندان این کشور را مهم می‌دانیم باید نگاه به آموزش و پرورش ویژه باشد.

وی یادآور شد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، ایثارگر و بازنشستگان، غبار روبی گلزار شهدا، تشکیل میز خدمت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان در همه شهرستانهای استان از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در استان است که در طول این هفته اجرا خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار