کد خبر: ۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: 50 پروژه در حوزه بهداشت و درمان در هفته دولت آماده بهره برداری است.

ایدنی: بیش از 50 پروژه بهداشت و درمان در هفته دولت افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار آرانیوز حوزه خوزستان، اسماعیل ایدنی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری هیات رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: حوزه سلامت در ایران با توجه به سیاستهای بالادستی مورد توجه ویژه مسوولان دولتی است.

وی افزود: کل هزینه های سلامت در سال90، 18درصد توسط دولت، 16درصد بیمه پایه، 8درصد بیمه تکمیلی و 56 درصد توسط جیب مردم پرداخت می شد در صورتی که طبق اسناد بالادستی این میزان باید کمتر از 30 در صد می بود. این در صورتی است که 50 درصد کشورهای جهان بین 10تا 20 درصد در سال2015 است.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات موجود در کل کشور زیرساختی است و نیاز به سرمایه گذاری های عظیم دارد.

ایدنی بیان کرد: سیمای بیماریها در جهان تغییر کرده، بیماریهای عفونی تا حد قابل انتظاری کنترل شده اما بیماریهای قلبی عروقی ، سرطانها و سوانح افزایش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات غفلتهایی بوده که در دولت های ماقبل دولت یازدهم رخ داده که در شروع دولت جدید با بار عظیمی از مشکلات مواجه بودیم.

ایدنی افزود: اکنون باید به گونه ای عمل کنیم که بیمار به دلیل مسائل مالی دچار عدم مراجعه به مراکز درمانی نشود.

وی از بهره برداری و افتتاح بیش از 50 پروژه در هفته دولت با اعتباری بالغ بر 57 میلیارد ریال خبرداد و گفت: این پروژه ها شامل بهره برداری از 19 خانه بهداشت در شهرستان های باغملک، اندیکا، هویزه، شوشتر، ایذه، دشت آزادگان و حمیدیه و پنج پروژه آزمایشگاهی از جمله آزمایشگاه مرجع آب، آزمایشگاه سم شناسی، آزمایشگاه فارماکوگنوزی آزمایشگاه مرکزی ویس و آزمایشگاه مرکز شماره چهار شهری اهواز، باوی و شوشتر است.

ایدنی ادامه داد: بهره برداری از 19 پروژه شامل بخش بیمارستانی، تعمیر و تجهیز مرکز بهداشتی، درمانی در شهرستان های اهواز، ایذه، لالی و شوشتر نیز از جمله دیگر برنامه ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: راه اندازی مرکز دندانپزشکی ویژه بیماران مبتلا به ایدز و کلینیک دندانپزشکی درمانگاه امام جعفر صادق (ع) در اندیمشک، درمانگاه ترک اعتیاد (MMT) بیمارستان سینا در شهرستان کارون، دو مرکز بهداشتی، درمانی در شوشتر، بهره برداری از اورژانس بیمارستان مادر رامهرمز و اورژانس بیمارستان الهادی شوشتر و ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان هویزه از جمله دیگر پروژه های آماده بهره برداری است.

وی گفت: غبار روبی مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با شهدا، آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز و بازدید و حضور سرزده رییس و معاونان دانشگاه از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی از برنامه های هفته دولت در خوزستان است.

 

نظرشما
پربازدیدها