کد خبر: ۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
ایدنی:
رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: كمبود فضای درمانی در تمام بیمارستانهای استان مشاهده می شود به طوری كه اكنون استان به ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد.

باتوجه به کمبود فضای درمانی در استان   به1500 تخت بیمارستانی احتیاج است

«به گزارش خبرنگار آرانیوزحوزه سلامت»

 دکتر اسماعیل ایدنی با اشاره به نشست شورای برنامه ریزی استان که چهارشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ در اهواز برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار كرد: با وجود آنکه میانگین قدمت ساخت همه بیمارستان ‌ها ۱۸ سال است اما فرسودگی بیمارستانهای اهواز بالا است. بیمارستانهای ابوذر، سوانح و سوختگی اهواز و بیمارستان سوسنگرد متاسفانه دچار فرسودگی ساختمانی و تجهیزاتی شدهاند و نیاز به توجه ویژه دارند.

وی افزود: بیمارستانهای در حال احداث زیادی داریم كه ساخت آنها با درصد پیشرفت فیزیكی متفاوت، به دلیل كمبود اعتبارات به كندی پیش میرود. در حال حاضر نوسازی بیمارستان گلستان پنج درصد و بیمارستان رازی اهواز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیكی دارد. همچنین با توجه به فرسودگی بالای بیمارستان ابوذر، سوانح و سوختگی و بیمارستان صنایع فولاد باید ساختمانهای جدیدی برای این بیمارستانها احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی اهواز عنوان كرد: بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی اطفال در جنوب غرب كشور است كه بیماران زیادی از استان‌های بوشهر، كهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان را پوشش میدهد و بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز نیز علاوه بر مناطق جنوبی كشور بیمارانی از کشور عراق را نیز می پذیرد.

ایدنی با بیان اینکه پیشرفت فیزیكی احداث بیمارستان سوسنگرد ۵۰ درصد است، اظهار كرد: اگر وقت و هزینه ساخت ساختمانهای جانبی برای احداث ساختمان اصلی بیمارستان سوسنگرد صرف میشد، امروز از این بیمارستان بهره‌برداری می كردیم. طبق توافقات بین وزارت بهداشت و وزارت نفت این بیمارستان به ما واگذار و برای تكمیل آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان كمك از سوی وزارت نفت پیش بینی شد.

وی افزود: پیشرفت فیزیكی پروژه ساخت بیمارستان ابوذر ۳۵ درصد است كه برای تكمیل آن به ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد و برای تكمیل آن به ۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. كارفرمای این بیمارستان اداره كل راه و شهرسازی است که خوشبختانه در ساخت آن مشكلی وجود ندارد و کار به سرعت پیش میرود. ۲۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز جهت تأمین تجهیزات این بیمارستان از محل منابع داخلی دانشگاه و ۸۰ درصد از طریق وزارت بهداشت تامین خواهد شد.


منبع : مهر
نظرشما
پربازدیدها