کد خبر: ۴۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره چهارخطه کردن ۱۸۰ کیلومتر از محور سوادکوه از اتمام چهار خطه محدوده پل‌سفید این محور تا دو سال آینده خبر داد.
به گزارش آرانیوز،  خیرالله خادمی در حاشیه افتتاح هفت کیلومتر از پروژه چهار خطه کردن محور هراز در جمع خبرنگاران، برنامه‌های وزارت راه را با هدف‌گذاری رفع گلوگاه‌های ترافیکی شمالی بیان کرد و اظهار داشت: امروز با بهره برداری محور هراز  بخش عمده ای از چهار خطه کردن در همه محورهای شمالی اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه محور سوادکوه به طول 180کیلومتر در دولت تدبیر و امید چهار خطه شد، افزود: محدوده پل سفید مانده حداکثر تا دو سال به آینده به بهره برداری می رسد.

خادمی با بیان اینکه پروژه چهار بانده محور هراز بسیار بزرگ بوده که تنها 17 تونل دارد، گفت: مابقی جاده کوهستانی احتیاج به دیوارسازی و پل دارد که حجم ریالی زیادی می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در سه سال اخیر، سالانه 700 میلیارد تومان برای آزادراه تهران به شمال هزینه شده و محور الموت به تنکابن در حال اجرایی شدن بوده که سالانه 100 میلیارد تومان هزینه برای تکمیل آن صورت گرفته است.

وی هزینه امسال محورهای شمالی را هزار و 50 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از 127 کیلومتر محور قزوین به رشت حدود 11 کیلومتر مشکل دارد که تا سه سال دیگر به بهره برداری می رسد.

اجرای تونل دوم امامزاده هاشم

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه به دلایلی که هزینه‌های اجرای پروژه در محورهای منتهی به شمال بسیار بالا بود در گذشته هیچ اعتباری به این محورها اختصاص داده نمی شد، گفت: مدیران گذشته به دنبال آمار دادن اجرای پروژه‌ها بودند اما از سال 92 موفق به اجرای  پروژه چهارخطه کردن محور هراز شدیم.

عزت اله یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه در تونل امام زاده هاشم (ع) هم اکنون بحث احداث تونل دوم آن است که قرار بود پس از ساخت تونل اول آغاز شود، گفت: قرار بود توسط فاینانس ساخت تونل آغاز شود که به دلایل تحریم انجام نشد که این تونل از آبعلی تا رودهن است؛ اگر این انجام نشود پروژه چهار خطه کردن محور هراز معنایی ندارد.

وی ادامه داد: هیچ معترضی در تملک این محور نداشتیم و تمامی ساکنانی که در محدوده پروژه بودند بدون هیچ اعتراضی املاک را واگذار کردند.

به گزارش تسنیم، همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی، از دو دستگاه پل به طول 230 متر و ٣� متر، تعریض و بهسازی هزار و 600 متر در محور هراز محدوده شنگلده -گزنک با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال بهره برداری شد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار