کد خبر: ۴۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
بوشهر - معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: همه فاکتورهای پیشرفت و توسعه یک کشور در استان بوشهر وجود دارد.
به گزارش آرانیوز، محمد امید عصر شنبه در نشست شورای اداری تنگستان اظهار داشت: در آستانه سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر قرار داریم و انتظار می‌رود یک بررسی اجمالی از شرایط و نیازهای نقاط مختلف احصاء شود تا در اختیار ریاست جمهوری قرار گیرد که تا زمینه خواسته‌های اصلی شما فراهم شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: پروژه‌های کلان استاندار برای این سفر مشخص شده اما با عنایتی ریاست جمهور دارند دستور دادند در هر یک از شهرستان‌های استان چند پروژه دیگر که مورد اتفاق مسئولان شهرستان‌ها است مشخص شود تا با دید اولویت در این سفر مصوب و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در ساخت زیربنای در اکثر نقاط کشور گام‌های بسیار خوبی برداشته است در حوزه معاونت روستایی کشور اسناد مدارکی در اختیار داریم که مراکز آماری‌های و توسعه بین‌المللی اذعان کرده‌اند که جمهوری اسلامی در مناطق محروم و روستایی کارهای بسیار شگرفی و تأثیر گذاری انجام داده است.

امید ادامه داد: در حال حاضر هر انشعاب گازی که در مناطق روستایی کشیده می‌شود دولت ۱۲ میلیون تومان سوبسید می‌دهد تا به شبکه گاز متصل شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: این دولت توجه ویژه‌ای به امر اشتغال داشته و رفع بیکاری را در دستور کار خود قرار داده است و با توجه به بیکاری که الان وجود دارد باید اذعان کرد که در سالیان گذشته در بحث اشتغال برنامه‌ریزی خوبی صورت نگرفته است.

وی گفت: دولت دوازدهم در بحث اشتغال یک تدبیر جدی کرده و انجام داده است که استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ویژه روستاییان و شهرهای کوچک مد نظر قرار گرفته است که بیش از یک میلیارد دلار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان است که این تسهیلات در چهار دهه گذشته کشور بی سابقه است که برای نقاط مرزی ۴ درصد و نقاط غیر مرزی شش درصد است که بازپرداخت آن تا شش سال می‌توان پیش بینی کرد.

امید با اشاره به اینکه راه توسعه هر منطقه اشتغال است ادامه داد: راه برون رفت از شرایط فعلی کشور هم در عرصه کلان و هم منطقه‌ای تنها تولید و اشتغال است هر کاری که بخواهیم در کشور انجام دهیم مسیر صحیح آن اشتغال جوانان است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: استان بوشهر از یک پتانسیل فوق‌العاده بالایی برخورد است تمام فاکتورهای پیشرفت و توسعه‌ای یک کشور در استان بوشهر برخورد داریم از انرژی پارس جنوبی و عسلویه می‌توان یک کشور اداره کرد با دریا و ساحل بسیار طولانی و ارزشمند که یک فاکتور استثنایی است و در کشاورزی هم از قابلیت بسیار عالی برخورد دار است باید این قابلیت‌ها همه تلاش کنند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار