کد خبر: ۴۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

مردم نمره خوبی برای ۴۰ سال استقامت می‌گیرند

کرمانشاه_ رییس سازمان تبلیغات اسلامی، انقلاب را مصداق واقعی قیام برای خدا دانست و گفت: مردم نمره خوبی برای ۴۰ سال استقامت می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد قمی پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در کرمانشاه اظهار داشت: یک اربعین و چهل سال گذشت از آن نقطه عطف تاریخ ایران سرافراز و از آن زمانی که مردم این سرزمین از جوان و پیر قیام کردند.

وی با بیان اینکه امام از ابتدا تا انتهای قیام تنها یک پیام برای همه داشت و آن هم دعوت به قیام برای خدا بود، گفت: ایشان زمانی که جوان بودند و بیست و چند سال داشتند به علمای بلاد نامه نوشتند که برای خدا قیام کنید؛ سال ۴۲ هم به مردم ایران پیام دادند که مردم برای خداوند عالم قیام کنید.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: سال ۵۷ در نوفل لوشاتو که دانشجویان انجمن‌های اسلامی به محضر ایشان رفتند و نصیحت خواستند، امام باز هم فرمودند شما را به یکتا موعظه پرودگار که همان قیام برای خداست نصیحت می‌کنم؛ ۱۹ بهمن ۵۷ در تهران که برای بیعت با امام آمدند ایشان باز هم فرمود که برای خدا قیام کنیدو در سال ۵۸ بعد از استقرار نظام هم که خدمت امام رفتند گفتند برای خدا قیام کنید.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: امام در وصیتنامه خود خطاب به جوانان گفتند که شما این نامه را زمانی می‌خوانید که من در بین شما نیستم و از سر خیرخواهی باز هم یکتا موعظه پروردگار را که همان قیام برای خداست تکرار کردند و گفتند که مراقب باشید قیامتان برای خدا باشد.

وی گفت: امروز چهل سال از قیام این مردم گذشته و انقلاب با استقامت ستودنی چهل ساله ملت به نقطه ای رسیده که مصداق واقعی قیام برای خداست و این قیام بزرگ که آنرا مدیون امام راحل هستیم در تاریخ ثبت، ماندگار و جاودانه می‌شود.

امروز جوانان جوانانه‌تر رجز می‌خوانند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمایشات معمار کبیر انقلاب که فرمودند «اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم» اشاره کرد و گفت: هرچند امروز فشار و سختی بر مردم زیاد است، اما ما پای مکتب خمینی بزرگ شدیم و دست از قیاممان برنمی‌داریم.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه امام در سن ۹۰ سالگی گفتند که امروز خمینی آغوش و سینه خود را گشوده برای همه بلاها و برای درک شهادت روزشماری می‌کند، تصریح کرد: حتما جوانان امروز جوانانه‌تر برای دشمن رجز می‌خوانند.

وی بیان داشت: در این چهل سال توفیقاتی داشتیم و البته ناکامی‌ها و ضعفهایی هم داشتیم که باید تحلیل شود چه عواملی باعث شکست و موفقیت‌ها شد؛ هرجا به اسلام پناه بردیم و هرجا مردم ایستادند ما رشد کردیم .

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مردم نمره خوبی برای چهل سال استقامت می‌گیرند با وجود همه سختی‌ها،فشارها و دشواری و دشمنی‌های خباثت آلود دشمنان که به هیچ چیزی حتی دارو رحم نکردند و امروز هم توقع به حقی دارند  که مسئولان انقلابی زندگی کنند، ساده زیست بوده و شجاعت داشته باشند.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: مرحوم امام می‌فرماید اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که مبارزه با ظلم و شرک است ادامه می‌دهد و ما هم از همین مکتب درس گرفته‌ایم و راهش را ادامه می‌دهیم.

وی اظهار داشت: هرگاه نگاه ما به درون بود و سرمایه‌ها و جوانان را جدی گرفتیم رشد کردیم و موفق شدیم و هروقت قدری بیش از اندازه به بیرون نگاه کردیم چوبش را هم خوردیم.

حتما در سال‌های آینده ابرقدرت می‌شویم

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران امروز تا جایی نفوذ کرده و بصیرت جوانان ما تا حدی افزایش یافته که و بیرون مرزها سنگر زده‌اند تا مانع از تعدی به کشور شوند.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: ما به تبعیت از امام راحل معتقدیم که عزت و حیات در سایه مبارزه است و آماده مبارزه‌ایم  و همین صبر شما ملت هم نوعی مبارزه است و امروز ملت در حال مبارزه و البته سربلند هستند.

وی تصریح کرد: امروز به گردنه مهمی از انقلاب رسیده‌ایم و تا نزدیکی قله رفته‌ایم و اگرچه راهی تا اوج نیست اما راه سختی در پیش داریم؛ باید با وحدت کلمه مسیر مبارزه و استقلال و اقتدار را با هم طی کنیم و قطعا به آرمان ها و قله‌های بلندی که حق مردم است خواهیم رسید.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما حتما در سالهای آینده ابرقدرت می‌شویم و بیش از پیش الگوی کشورهای دیگر جهان خواهیم شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار