کد خبر: ۴۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
به گزارش آرانیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 16 دی ماه) به ریاست  مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 11 دقیقه با حضور 197 نفر از نمایندگان آغاز شد.

گفتنی است سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن ها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان عشایری ایران

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص چگونگی اجرای قانون اصلاح قانون استخدام مهندسان ناظر تولیدات کشاورزی و واردات محصولات کشاورزی و دامی با استفاده از ارز دولتی و تنظیم بازار

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی طرح یک فوریتی اصلاح بند (ح) تبصره (11) قانون بودجه سال 1397 کل کشور

سوال حسین مقصودی نماینده سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن و حسن کامران نماینده اصفهان هر کدام یک فقره از وزیر آموزش و پرورش.

با موافقت نمایندگان
دستگاه ها مکلف به تدارک و تامین کالاهای خود از محصولات داخلی و ایرانی شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت دستگاه ها را مکلف به تدارک و تامین کالاهای مصرفی مورد نیاز خود از محصولات داخلی و کالاهای ایرانی کردند.

 نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 16 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی با ماده 18 این طرح با 165 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ماده 18 طرح مذکور؛  دستگاه‌های صدر موضوع ماده (2) این قانون و تبصره (2) آن علاوه بر الزام به خرید کالاها و خدمات از فهرست توانمندی‌های محصولات داخلی موضوع بند (الف) ماده (4) این قانون، در تدارک و تأمین کالاهای مصرفی، مصرفی بادوام، تجهیزات و تأسیسات غیر‌طرحی(پروژه‌ای) مورد نیاز خود، ملزم به خرید محصولات داخلی و کالاهای ایرانی هستند. فهرست محصولات داخلی و کالاهای ایرانی سالانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد. در موارد مربوط به حوزه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی نظر این وزارتخانه دریافت و عیناً در این فهرست اعلام می‌گردد.

در ماده 2 این طرح دستگاه های مشمول تعریف شده است.

تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی ممنوع شد

نمایندگان مردم در خانه ملت با ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی یا نمونه کالای ایرانی در رسانه ملی و عمومی موافقت کردند.

 نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 16 دی) مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با ماده (19) این طرح با 155 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده (19) آمده است: به‌منظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخش‌کننده آگهی هر یک به جزای نقدی معادل ده‌برابر قرارداد پخش آگهی، محکوم می‌شوند.

تبصره 1- تبلیغ کالاهای خارجی که بخشی از فرآیند تولید آنها در داخل کشور انجام می‌شود و مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مجاز است.

تبصره 2- در تبلیغ کالاهای ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشان‌های تجاری (برند‌های) داخلی، ماده(8) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب (1/2/1394) و آیین‌نامه مربوطه لازم‌الاجراء است.



نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار