کد خبر: ۴۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح ها در مجلس، از منتفی شدن 2 استیضاح و در جریان بودن 2 مورد دیگر خبر داد.
به گزارش آرانیوز، علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اعلام وصول شدن استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مجلس گفت:روز چهارشنبه گذشته بعد از اعلام وصول این استیضاح در صحن مجلس، نامه ای از سوی هیئت رئیسه مجلس برای وزیر ارسال شد تا زمان حضورش در صحن مجلس و جلسه استیضاح را اعلام کند.

وی با اشاره به 44 امضای نمایندگان برای استیضاح این وزیر افزود: وزیر از روز اعلام وصول استیضاح به مدت 10 روز فرصت داشت تا جهت پاسخگویی به سوالات نمایندگان و محورهای استیضاح در صحن مجلس حاضر شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با اعلام نظر آقای حجتی، جلسه استیضاح روز چهارشنبه برگزار می شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه استیضاح منصور غلامی وزیر علوم هم در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد، افزود: بعدازظهر دیروز یکشنبه وزیر با نمایندگان متقاضی استیضاح جلسه داشت و باید گزارش کمیسیون به هیئت رئیسه مجلس ارسال تا تکلیف این استیضاح هم در مجلس مشخص شود.

وی با بیان اینکه استیضاح محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در مجلس منتفی شد، افزود: همچنین استیضاح ظریف که در مجلس مطرح بود، کلا منتفی و از دستور کار مجلس خارج شد.

در 2 سال و نیم از عمر مجلس دهم، 32 استیضاح به هیئت رئیسه مجلس رسیده که وزرای کشور و آموزش و پرورش در بالاترین رده تقاضای استیضاح قرار دارند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار