کد خبر: ۴۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶
روز گذشته جمعی از نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در محل مجلس دیدار کردند.
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه مجلس) موضوع این دیدار بیان دغدغه های مردم و نمایندگان آنها در مجلس و مشکلات ناشی از پروژه های انتقال آب بین حوزه ای در آن دو استان بود.

در ابتدای جلسه رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و نیز رئیس مجمه نمایندگان چهارمحال و بختیاری مشکلات پیش آمده برای انتقال آب و فشارهای غیرقانونی نمایندگان برخی استان ها به منظور گنجاندن بودجه برای پروژه انتقال آب و نیز مصاحبه التهاب آفرین آقای نوبخت در مورد مجوز دادن به سرمایه گذاری کردن 2 هزار میلیارد تومان غیر دولتی برای تامین پروژه زاینده رود علاوه بر تونلهای کوهرنگ و بهشت آباد و اینکه طرح انتقال آب شرب بهانه است و لزوم توجه به آبرسانی در خوزستان و پشتیبانی از طرح غدیر مطالبی را مطرح کردند.

پس از آن آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی به خاظر تصویب ماده 23 برنامه ششم توسعه مبنی بر ممنوع ساختن هرگونه نقل و انتقال میان حوزه ای در تنظیم بودجه گفت: بر اساس این قانون هرگونه تعیین بودجه برای پرونده های انتقال آب به منزله جنگ با طبیعت است.

وی ادامه داد: قبل از شور شدن آب خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر بر اثر طغیان خلیج فارس و ایجاد منابع تولید ریزگردها که تبعات آن ملی است 

کاهش 20 درصد محصولات کشاورزی و محصولات نیشکر، افزایش بیکاری، هجرت بی رویه کاورزان به مناطق حاشیه نشین، ایجاد زمینه اختلال در اجرای طرح 550 هزار هکتاری رهبری، ایجاد زمینه های انحراف دینی و سیاسی، آلوده شدن محیط زیست و تالابهای هورالعظیم و شادگان، خشکیده شدن میلیون ها اصله نخل در استان، ایجاد اختلالات امنیت در استان  شده است.

وی یادآور شد: آب مورد نیاز برای شرب 300 میلیون متر کعب است اما میزان آب انتقالی با احتساب طرح های در حال اجرا به 2 میلیارد و 800 میلیون متر مکعب می رسد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از ریاست مجلس خواست تا از تصویب قوانین بودجه ای مرتبط با انتقال آب از استان مخالفت شود، گفت: طرح های بسیار خطرناکی برای انتفال آب خوزستان تصویب شده است.

آیت الله فرحانی نیز از دیگر نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اظهارات آیت الله حیدری ، عنوان کرد: چنین طرح هایی برای استان خوزستان مشکلات متعددی در حوزه های مختلف را به وجود می آورد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه نامه ای به امضای نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی خطاب به مقام معظم رهبری پیرامون انتقال آب رسیده که رونوشت آن  به شورای امنیت ملی ارسال شده است.

در پایان رییس مجلس ضمن تشکر از حضار و نمایندگان خوزستان و استان چهارمحال و بختیاری ، گفت: هرگز بنا بر ضایع کردن حق مردم این دوستان وجود ندارد.

لاریجانی ادامه داد: برای حل مشکلات خوزستان از جمله ریزگردها از طریق صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری اقداماتی انجام شده و قول داده می شود که برای انتقال آب بودجه ای درنظر گرفته نمی شود.

وی همچنین تصریح کرد: بنده هم با نظرات نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری موافق هستم که صنایع آب بر باید در کنار خلیج فارس قرار داده شوند.
 
  
ساعدی رئیس مجمع نمایندگان:لاریجانی در حلقه مخالفان انتقال آب کارون در مجلس/ نشست سرنوشت ساز و تاریخی مردم خوزستان، با حضور نمایندگان خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان خوزستان و مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با لاریجانی رئیس مجلس و برخی وزرا در بهارستان برای مشکلات آبی و نجات کارون و انتقال آب کارون بررسی و راهکارهای خوبی ارائه شد/ فرصتی برای حل ابر چالش‌های آب و خشکسالی کشاورزان/ اقتدار نمایندگان خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان برای مشکلات آبی خوزستان ادامه خواهد داشت/ چشم انداز روشنی در انتظار آب خوزستان/ ساعدی: کارنامه مردود وزارت نیرو در منابع آبی هنوز در استان خوزستان احاطه زد
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار