کد خبر: ۴۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت های هرمزگان و سواحل مکران برای سرمایه گذاری مطلوب است.
 علی لاریجانی سه شنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بندرعباس در جمع خبرنگاران بیان داشت: از مدت‌ها پیش در فکر این بودم که از نزدیک از استان هرمزگان که یکی از استان‌های کلیدی و مهم کشور است بازدید کنم و لازم بود که از نزدیک با مدیران استان صحبت کنم چرا که فکر می‌کنم یکی از نقاطی که برای توسعه ایران در درازمدت جای کار دارد استان هرمزگان است و با توجه به شرایط خشکسالی که در کشور ما وجود دارد ظرفیت‌های این استان و سواحل مکران ظرفیت سرمایه‌گذاری مطلوبی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در برنامه ششم نیز توجه به سواحل مکران را به عنوان یک جهت‌گیری استراتژیک در نظر گرفتیم و برخی مسائل نباید ما را از این جهت‌گیری‌ها غافل کند و قرار است در این سفر در خصوص این مسائل با مدیران و دست‌اندرکاران اقتصادی استان از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر دو روزه قرار است ضمن افتتاح چند طرح عمرانی از مناطق مختلف استان نیز بازدید کند.
لاریجانی چند طرح و پروژه عمرانی را در هرمزگان افتتاح می کند
رئیس مجلس شورای اسلامی جهت سفر به پنج شهرستان استان هرمزگان دقایقی پیش وارد فرودگاه بندرعباس شد.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در این سفر از شهرستان های جاسک، حاجی آباد، بندرلنگه، بندرخمیر و بندرعباس بازدید خواهد داشت.

با حضور لاریجانی در این شهرستان ها، تعدادی از پروژه ها افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی از پروژه ها نیز آغاز خواهد شد.

روز چهارشنبه با حضور در شهرستان بندرخمیر، در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز به‌کار سه پروژه مهم اعم از مجتمع بندری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، آغاز فاز دوم عملیات گازرسانی به شهر بندرخمیر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و همچنین کلنگ‌زنی فاز نخست اجرای بلوار ساحلی با اعتبار ۱۷۷ میلیارد ریال حضور می‌یابد.

علی لاریجانی همچنین با حضور در شهرستان بندرلنگه، کلنگ احداث فاز سوم سایت پرورش و ماهی در قفس را به زمین خواهد زد.

گفتنی است، بازدید هوایی از شهرستان جاسک و حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه رئیس مجلس شورای اسلامی به استان هرمزگان است.

استاندار هرمزگان پیرامون این سفر افزود: با توجه به قرارگیری در آستانه بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در مجلس، در این سفر تلاش خواهیم کرد تا نیازهای بودجه ای مناطق مختلف استان به رئیس مجلس شورای اسلامی منتقل شود.

فریدون همتی ابراز کرد: این سفر دستاوردها و ثمرات خوبی برای استان هرمزگان خواهد داشت و رئیس مجلس شورای اسلامی از نزدیک با مسائل مختلف استان آشنا خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار