کد خبر: ۴۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین‌نامه، انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه باید بعد از ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس صورت گیرد.
به گزارش آرانیوز، دکتر علی لاریجانی  در نشست علنی امروز ( سه‌شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار گرفته است، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه، انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق بودجه باید بعد از ارائه لایحه بودجه سال 98 به مجلس صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های تخصصی تا زمان ارائه لایحه بودجه، برای انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق دست نگه دارند.

 سوال از وزیر اطلاعات در دستور کار

صحن علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست دکتر لاریجانی آغاز شد.

 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، 27 آذرماه) به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 40 دقیقه با حضور 233 نفر از نمایندگان آغاز شد.

گفتنی است سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی(صندوق مکانیزه فروش)

- بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوان و خانواده

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم

- گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری

- گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی طرح یک فوریتی طرح ساماندهی بازار خودرو

- گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور در مورد اقتضائات و الزامات لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

- سوالات آقایان جهانبخش محبی نیا و کاظم جلالی از وزیر اطلاعات

- انتخاب 2 نفر از نمایندگان مجلس به عنوان عضو کمیته اجرا و پیگیری و هماهنگی‌های لازم جهت حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین

- انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان عضو دبیر خانه دائمی کنفرانس‌های بین‌المللی فلسطین.

شرایط مراجعه مأموران مالیاتی به محل فعالیت مودی مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت شرایط مراجعه مأموران مالیاتی به محل فعالیت مودی را مشخص کردند.

 نمایندگان  در نشست علنی امروز ( سه‌شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان با ماده (4) این لایحه با 168 رأی موافق، 2رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده (4) آمده است: اصل بر صحت معاملات ثبت شده مودی در سامانه مودیان است مگر خلاف آن اثبات شود. مأموران مالیاتی جز در مواردی که مودی از ثبت نام در سامانه امتناع کرده و یا به ترتیبی که در ماده (9) ذکر شده اثبات شود که در ثبت معاملات خود در سامانه مودیان تخلف نموده است حق مراجعه به محل فعالیت مودی و مطالبه دفاتر، اسناد و مدارک وی و رسیدگی به آنها را ندارد.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار