کد خبر: ۴۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کرج- مدیرکل بهزیستی استان البرز از شناسایی بیش از ٥٠هزار معلول در استان خبر داد و گفت: امید است که مسئولان بیش از پیش مسئولیت های اجتماعی خود را جدی بگیرند.
به گزارش آرانیوز، اسدالله حیدری صبح چهارشنبه در جشن روز جهانی معلولان، اظهار کرد: این روز با شعار توانمندسازی و حصول اطمینان از فراگیری و برابری فرصت ها همراه است که سعی در ترویج برابری و عدالت در جامعه دارد.

وی در ادامه بیان کرد: باید فرصت ها در جامعه به شکلی باشد که همه بتوانند از امکانات اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآور شد: در استان البرز تاکنون بیش از ۵۰ هزار معلول شناسایی شده است که با توجه به شرایط موجود، باید مسئولان، مسئولیت های اجتماعی خود را بیش از پیش جدی بگیرند.

وی افزود: بالای ١٢ درصد جمعیت استان البرز را سالمندان تشکیل می دهند و سوال ایجاد می شود که آیا ما به برابری دست پیدا کردیم؟ و آیا معلولان و سالمندان در برنامه ریزی های شهری دیده می شوند.

حیدری با توجه به فعالیت های اخیر بهزیستی در حوزه پیشگیری، تصریح کرد: سال گذشته در زمینه پیشگیری تنبلی چشم، بیش از ١٠٠ هزار نفر و در حوزه شنوایی حدود ۴۰ هزار نفر مورد غربالگری در استان البرز قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین سال گذشته بیش از ٢٠٠٠ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم که سهم معلولان از آن ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: اشتغال فقط برای کسب درآمد نیست بلکه نشان دهنده شأن و منزلت اجتماعی است و امیدواریم مسئولان توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه بهزیستی در زمینه مسکن مهر معلولان اقداماتی انجام داده است، عنوان کرد: بیش از ١٣٠ واحد به خانواده های چندمعلولی واگذار کردیم زیرا علاوه بر اهمیت شغل، مسکن هم برای این افراد از نیازهای ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۵۰ هزار نفر را تحت حمایت قرار دادیم و امیدواریم که دو هزار و ٦٠٠ نفری که در نوبت هستند به این امکانات دسترسی پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان معلولیت را موضوعی اجتماعی تلقی و اظهار کرد: امروزه معلولیت در ایران فردی نیست و در حوزه اجتماعی قرار دارد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار