کد خبر: ۴۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
ارومیه - رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی از تصویب ۴۰ طرح با اعتبار ۲۲۶۴ میلیارد تومان در جریان سفر روحانی به استان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، ناصر حضرتی سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی اظهارداشت: در سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌غربی ۴۰ طرح با اعتبار بالغ بر ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان تصوب شد که هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان آن از طریق بودجه عمومی تامین می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها اغلب در حوزه‌های بهداشت و درمان، حمل و نقل، آموزش عالی، منابع آب و کشاورزی است و همچنین طرح‌هایی در ارتباط با گردشگری، ورزش، عمران و بازرگانی نیز به تصویب رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی با اشاره به مصوبه‌های بخش بهداشت و درمان ادامه داد: تکمیل بیمارستان آیت‌الله خویی و افتتاح آن در دهه فجر، تکمیل بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و توسعه بیمارستان‌های شاهین‌دژ، سلماس، اشنویه و نقده از جمله این طرح‌ها است.

وی ‌آبرسانی به ۲۵۴ روستا، تکمیل ورزشگاه مهاباد، اختصاص اعتبار برای رشد علمی پارک علم و فناوری استان، حذف ۳۰۰ کلاس درس کانکسی با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان، ایجاد موزه برای مجموعه فرهنگی تخت سلیمان و قره کلیسا، تکمیل راه اصلی قطور به خوی با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل آزادراه ارومیه به تبریز با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان را از دیگر مصوبه‌های سفر روحانی برشمرد.

حضرتی‌ با بیان اینکه در بخش کشاورزی تکمیل شبکه رودخانه‌های مرزی و آبیاری تحت فشار ۲ هزار ۵۰۰ هکتار زمین کشاوری تصویب شد، تصریح کرد: در زمینه انتقال آب بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبگیری از سد سردشت و چپرآباد، در زمینه تجهیز گمرکات به دستگاه Xray اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی و تامین آب ۲۵۴روستا ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تعدادی از توافقات صورت گرفته با بانک‌های استان برای سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: بانک توسعه برای سرمایه‌گذاری در بخش آرتمیا، بانک صنعت، معدن و تجارت برای سرمایه‌گذاری در طرح کسب و کار روستایی و سرمایه گردش، بانک ملی برای سرمایه‌گذاری در تولید تایر، تولید پنل، ایجاد هتل و فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، صندوق بازنشتگی برای سرمایه‌گذاری در ساخت نخستین دهکده سلامت شمال‌غرب در آذربایجان‌غربی، بانک کشاورزی برای سرمایه‌گذاری در تولید کود کمپوست از زباله، تولید آبمیوه و بانک کارآفرینی سرمایه‌گذاری برای ساخت نخستین بانک کارآفرینی در دانشگاه صنعتی را متعهد شدند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار