کد خبر: ۴۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: نبود سیاست گذاری مناسب از اصلی ترین دلایلی است که موجب رفع نشدن معضل کارتن خوابی و مشکلات کارتن خواب ها در کشور واصفهان شده است.

به گزارش آرانیوز، مسعود مهدویان فر ، با اشاره به اینکه مشکل کارتن خوابها همیشه وجود داشته است، اظهار داشت: در زمینه رفع مشکلات کارتن خوابی در اصفهان دچار فقدان سیاست گذاری هستیم به نوعی که نهادهای مسئول، مسائل و مشکلات را به یکدیگر می سپارند و کاری پیش نمی رود.

وی ادامه داد: در دهه ۸۰ مصوبه ای را تحت عنوان ساماندهی کارتن خوابها، معتادان و متکدیان در شورای عالی اداری مصوب کردند که توسط رییس جمهور ابلاغ شد و در این آیین نامه ۱۳ دستگاه مکلف شدند که  در راستای کمک رسانی به بی خانمان ها حمایت های خود را اعمال کنند.

رئیس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه الزامات بعدی برای اجرایی شدن این مصوبه صورت نگرفت، گفت: متاسفانه این مصوبه اجرایی نشد و برخی از سازمان ها همکاری های لازم را انجام ندادند.

وی  در ارتباطبا نحوه کمک های مردمی در ارتباط با رفع مشکلات کارتن خواب ها گفت: کمک های مستقیم  مردمی هیچوقت مد نظر نبوده است  بلکه  فرهنگ سازی در ارتباط  با مواجهه مردم با کارتن خوابها بسیار مهم  است.

مهدویان با بیان اینکه البته مردم و خیرین می توانند کمک های خود را به سازمان ها و مددکاران ارائه دهند، ابراز داشت: در اصل مشکل اساسی ما کمک مردمی نیست بلکه فعالیت های اجتماعی سازمان ها است که خیلی از انها  در این زمینه فعال نیستند. 

وی با اشاره به اینکه به دلیل فقدان سیاست گذاری مناسب برخی از سازمان ها در زمینه کمک رسانی به کارتن خوابها کوتاهی کرده اند، گفت:‌ کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی سازمان هایی هستند که باید در زمینه حمایت از کارتن خوابها اقداماتی انجام دهند اما تاکنون در این زمینه کوتاهی کرده اند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار