کد خبر: ۴۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
اردبیل- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: نخبگان جامعه برای توسعه و کیفی‌سازی اولویت‌های علمی و پژوهشی جامعه نباید منتظر دولت باشند.
به گزارش آرانیوز، اسحاق رسولی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: با توجه به نقش محوری دانشگاه‌ها در ساختن آینده‌ای بهتر برای جامعه، باید در مسیر کارآفرینی سلامت نیز پیشگام شده و از پتانسیل‌های موجود در حوزه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی به شکل مناسبی بهره‌مند شد.

وی افزود: دانشگاه‌ها در قبال چالش‌ها و مسائل مختلف جامعه که با سلامت مردم نیز در ارتباط است، وظایف سنگینی برعهده دارند تا با احساس مسؤولیت اجتماعی به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: تمامی واحدهای دانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناسب بخش دولتی و خصوصی باید درگیر چالش‌های جامعه شوند و در بخش‌های مورد انتظار همیار مناسبی برای دولت باشند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و کیفی‌سازی اولویت‌های علمی جامعه نباید منتظر دولت بود، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت بخش‌های غیردولتی می‌توان بسیاری از کارهای بزرگی که سال‌ها در انجام آن ناتوان بودیم را به پایان رساند.

رسولی با بیان اینکه باید در عرصه‌های مختلف زمینه تحقیق و پژوهش برای تمامی دانشجویان کشور به صورت مناسبی فراهم شود، یادآور شد: سلامت و گردشگری از محورهای مهم عرصه‌های علمی و پژوهشی بوده و در دانشگاه آزاد نیز رویکرد مناسبی در ورود به این حوزه‌ها دیده می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار