کد خبر: ۴۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
با تصمیم مجلس شورای اسلامی و اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان، شرایط برای ادامه حضور کتانباف در شهرداری اهواز پیچیده شد و با این وضعیت کتانباف یک قدم دیگر برای رفتن از شهرداری اهواز نزدیک‌تر شد.
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه خوزستان)، این منبع موثق عنوان کرد: پیگیری ها برای ماندن افشانی در تهران  و نیز دیگر شهرداران بازنشسته بی نتیجه ماند و در کمیسیون اجتماعی مجلس کلیات طرح استفساریه تبصره یک قانون منع بکارگیری بازنشستگان رأی نیاورد.

بر همین اساس باید شورای شهر اهواز همان شرایطی که شورای تهران برای تعیین شهردار جدید در پیش گرفته را مدنظر قرار بدهد .

کتانباف شهردار اهواز بر اساس قانون تا 26 آبان مهلت دارد تا در این پست حضور داشته باشد و ادامه کار وی بعد از آن نوعی تخلف است که دستگاه های نظارتی قطعا پیگیری خواهند کرد.


متن کامل قانون اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به‌شرح زیر است:

ماده واحده ــ از تاریخ ابلاغ این قانون، به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و کلیه دستگاه‌هایی که به‌نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.

تبصره 1 ــ (مصوب 1397/6/6 مجلس شورای اسلامی) ــ به‌کارگیری بازنشستگان، در سمت‌های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 مجاز است، همچنین به‌کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.

به‌کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر دوره مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز می‌باشد.

جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

تبصره 2 ــ دستگاه‌های موضوع این قانون در صورت لزوم می‌توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به‌صورت پاره‌وقت و ساعتی استفاده کنند. حداکثر ساعت مجاز برای استفاده از بازنشستگان، یک‌سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است و حق‌الزحمه این افراد متناسب با ساعت کاری آنها حداکثر معادل یک‌سوم کارمندان رسمی همان شغل تعیین و پرداخت می‌شود.

تبصره 3 ــ دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت شصت روز از تاریخ ابلاغ این قانون، آن دسته از افرادی را که برخلاف مفاد این قانون به‌کار گرفته شده‌اند، از خدمت منتزع (جدا شده) و با آنان تسویه‌حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر، سِمَت و پُست خود را ترک کنند. پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

تبصره 4 ــ کارکنان و اعضای هیئت‌مدیره مناطق آزاد تجاری ــ صنعتی نیز مشمول این قانون می‌باشند.

تبصره 5 ــ از تاریخ ابلاغ این قانون، ماده (41) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1384/8/15، ماده (91) قانون استخدام کشوری مصوب 1345/3/31، ماده (95) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و بند (ب) ماده (65) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389/10/15 نسخ می‌شود.

قانون مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ بیستم اردیبهشت یک‌هزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1395/2/29 به تأیید شورای نگهبان رسید.

آزمون ديوان محاسبات خوزستان در عزل مديران بازنشسته خوزستان

 مردم اهواز و رسانه ها با چشماني تيزبينانه عملكرد ديوان محاسبات خوزستان را در مبارزه با فساد، جلوگيري از هدر رفت بيت المال، برخورد با متخلفان و خصوصا در موضوع مهم عزل مديران بازنشسته مورد بررسي قرار داده و اميدوار هستند در اين قضيه ديوان محاسبات خوزستان نمره قابل قبولي دريافت نمايد.

رسانه هاي استان خوزستان به عنوان نماينده افكار عمومي از ديوان محاسبات خوزستان انتظار دارند شفاف و قاطع با مديران بازنشسته اي كه ساليان سال خون مردم مظلوم اين استان را به دليل ناكارآمدي در شيشه كرده و باعث عقب ماندگي خوزستان و شهرهاي آن شده است برخورد نمايد.

از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و ديوان محاسبات خوزستان انتظار مي رود طبق قانون تكليف معاونين استاندار، شهردار اهواز و مديران بازنشسته را روشن نموده و عملكرد خود را در اين خصوص به رسانه ها و مردم ارائه نمايد.

به عنوان مثال، شهردار اهواز جناب آقاي منصور کتانباف نصب متولد اول مهرماه ۱۳۳۷و مستخدم ۱۳ خرداد سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي میباشد که دارای مدرک تحصیلی لیسانس بوده و بر همین اساس بیش از ۳۶ سال سابقه كاري دارد و بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری با ۳۵ سابقه میبایست بازنشسته گردد و بر اساس آخرین اصلاحیه مصوب قانون منع بکارگیری بازنشستگان ايشان حداکثر تا مورخه 26 آبان مجاز به خدمت در شهرداری اهواز میباشد.

در همين ارتباط ديوان محاسبات خوزستان مي تواند با تعيين و تكليف آقاي شهردار، به بهبود وضعيت نا به سامان شهر اهواز كمك نموده تا اعضاي شوراي شهر در مهلت باقي مانده قانوني (تا 26 آبان) گزينه جدیدی را جهت مدیریت شهری اهواز انتخاب نمایند.

قطعا گزارش عملكرد ديوان محاسبات خوزستان به عنوان بازوي نظارتي مجلس در رسانه ها مي تواند بر انتخابات پيش روي مجلس در سال آينده تاثير بسزائي داشته باشد.

جناب آقای مهندس کتانباف باید جوابگوی اذهان عمومی باشید

۱- چگونگی استخدام،بکار گیری وصدور حکم مسئولیت فرد استخدام شده اخیر را بیان فرمایید

۲- جناب آقای کتانباف شما بارها اعلام کردید که شهرداری اهواز از لحاظ نیروی انسانی متورم و بر همین اساس اعضای شورای شهرهمیشه به جوانان این شهر اعلام می دارندکه استخدام در شهرداری وجود ندارد پس به چه دلیلی نسبت به جذب ایشان اقدام نمودید

۳- دلیل عدم استفاده از نیروهای متخصص در شهرداری چی بوده و چه لزومی به استخدام پرسنل جدید داشته اید*
 
جناب آقای مهندس کتانباف اعضای شورای شهر و مردم اهواز منتظر جواب قانع کننده حضرتعالی هستند.

کارکنان مترو اهواز پیگیر دریافت مطالبات خود هستند

 کارکنان مترو اهواز که 18 ماه حقوق از شرکت پیمانکار کیسون طلب دارند صبح روز سه شنبه برای سومین روز متوالی مقابل کارگاه این پروژه تجمع کردند.

بازنشسته های شاغل از 15 آذر به دادسرا معرفی می شوند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بازنشستگان شاغل که پست های خود را تا 15 آذر ماه ترک نکنند، به دادسرا معرفی می شوند.
ناصر سراج روز چهارشنبه درباره کیفیت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار داشت: خوشبختانه مدیران و افراد بازنشسته در حال ترک پست هستند و 15 آذر آخرین مهلت برای ترک پست توسط بازنشستگان است.
این مقام مسئول در قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد تمام افراد و کارکنان بازنشسته اعم از مدیر و غیر مدیر تا مهلت مقرر قانونی (15 آذر 97) پست های خود را ترک کنند تا نیازی به برخورد و معرفی افراد مستنکف از قانون به مراجع قضایی نباشد.
سراج توضیح داد: این موضوع را به همه دستگاه ها ابلاغ کردیم تا آنها هم به مجموعه خود ابلاغ و افراد مشمول قانون، پست های خود را ترک کنند.

* از تخلفات احتمالی در شرکت های خودروسازی پیشگیری می کنیم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اطلاعیه شرکت خودروسازی سایپا در خصوص تحویل پراید و تیبا به جای خودروهای ثبت نامی خانواده رنو قانونی است یا خیر اظهار داشت: در حال حاضر بازرسان سازمان بازرسی در ایران خودرو و سایپا مستقر هستند و امور را رصد می کنند.
سراج تاکید کرد: سعی می کنیم قبل از اینکه اقدامی منجر به وقوع تخلف شود، تذکر دهیم و مشکل را برطرف کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این پرسش که دستگاه ها و سازمان ها چه میزان به تذکرات و پیشنهادهای سازمان بازرسی توسط عمل می کنند تا شاهد وقوع تخلف و فساد نباشیم، گفت: با توجه به جابجایی های صورت گرفته، مدیران مناسبت تری روی کار آمدند و تعامل خوبی وجود دارد. در ارتباط با یکی از تذکرهایی که داده بودیم، چند وقت پیش یکی از وزرا زنگ زد و گفت در ابتدا به تذکر ما توجه نکرده اما بعداً متوجه تخلف شده و فرد مربوطه را برکنار کرده است.
وی افزود: در مجموع رابطه ما خوب است و سعی می کنیم ضمن انجام وظایف، تنش ایجاد نکنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار