کد خبر: ۴۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
نماینده ولی فقیه در فارس:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: شهید آیت الله دستغیب شخصیتی ملی بوده که بزرگداشت ایشان نیز باید دارای دبیرخانه دائمی بوده و در سطح ملی برنامه ریزی شود.
 آیت الله لطف الله دژکام صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی مراسم سالگرد شهادت آیت الله دستغیب گفت: شهید آیت الله دستغیب از یک جهت شخصیت ملی با آثار در حفظ و ادامه انقلاب است و ما با یک شخصیت ملی رو به رو هستیم و اگر بنا بر تقدیر یک شخصیت ملی و تداوم نقش او در حفظ انقلاب باشد، موضوع فرق دارد.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از ابعاد شخصیتی این شهید، نقش او در شیراز است  که در حد شهرستان مطرح می شود و اگر به این موضوع بپردازیم یک بحث ملی را در رده یک بحث شهرستان پایین آوردیم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: شهید آیت الله دستغیب از یک بیت رفیع هستند و هر کدام از ویژگی ها را که مبنا قرار دهیم مراسم متفاوت می شود ولی اگر بحث ملی را اصل قرار دهیم مبحث شهرستان و بیت را هم پوشش می دهد.

آیت الله دژکام گفت: ابتدا ببینیم تصمیم و نگاه در بزرگداشت شخصیت شهید آیت الله دستغیب چگونه است اگر ایشان را در بحث ملی بخواهیم پیگیری کنیم باید یک دبیرخانه دائمی درنظر بگیریم و در سطح مدیریت کلان استان در مورد آن تصمیم گرفته شود.

وی افزود: آیت الله شهید دستغیب (ره) یک شخصیت بزرگ کشوری است، اگر در حد یک بزرگداشت معمولی، شهرستان و یا بیت باشد کار  نیاز زیادی به تسهیلات ندارد و یک جلسه ستادی جهت حمایت دستگاه ها کفایت می کند، بنابراین باید بدانیم هدف ما چیست و به نظر می رسد جو برای یک کار ملی هنوز آمادگی ندارد.

امام جمعه شیراز  اظهار داشت: برگزاری مراسم کار در حد ملی وظایف را سنگین می کند و  تصمیم گیری در این زمینه منوط به حضور بیت ایشان در یک جلسه است و در راستای نگاه بیت شهید هر تصمیمی گرفته شود انجام می دهیم.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار