کد خبر: ۴۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد خبر داد
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره به کتابفروشی‌ها خبر داد و گفت: حمایت از کتب ارزشمند در دستور کار این وزارتخانه است.
علی غیاثی امروز یکشنبه در افتتاحیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه اظهار داشت: مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب در دوره پنج ساله اخیر علاوه بر ادامه راه گذشته در برگزاری نمایشگاه‌های استانی، ساز و کاری اندیشیده‌اند تا کتابفروشی‌ها هم در کنار ناشرین در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود:‌ در کنار این نمایشگاه‌ها، طرح‌های عیدانه، بهارانه، پاییزانه و زمستانه کتاب هم فرصتی برای اعطای یارانه‌های اختصاصی به علاقه‌مندان کاب است تا کتب مورد نیاز خود را خریداری کنند و  همچنین حمایتی از کتابفروشی‌های کشور است.

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در این نمایشگاه کتابفروشی‌هایی که تمایل داشته باشند به سیستم مالی نمایشگاه وصل می‌شوند تا از تسهیلات آن برای فروش کتبشان استفاده کنند که این موضوع مشارکت و حمایت کتابروشی‌ها را در پی دارد.

غیاثی خاطرنشان کرد: در کنار برپایی نمایشگاه‌ کتاب کرمانشاه که با هفته کتاب و کتابخوانی همزمان است، برنامه‌های جنبی هم از جمله نقد و بررسی کتاب، برنامه‌های هنری و... برگزار می‌شود .

وی، یکی از برنام‌ هایی که در سال‌های اخیر توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود را بحث اهدای کتاب به مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز هنری از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این کار موجب تبلیغ کتاب می‌شود و در حمایت از نویسنگان استانی صورت می‌گیرد و تاکید شده که بخشی از اعتبارات به خریدن کتاب‌های استانی تخیص یابد.

غیاثی همچنین حمایت از کتب ارزشمند که در واقع جنبه مرجع دارند را مورد تاکید قرار داد و از ارائه تسهیلات بانکی  کم‌بهره به کتابفروشی‌های موجود و آنهایی که قصد تاسیس دارند خبر داد.

وی همچنین به طرح‌های مهم وزارت ارشاد اشاره کرد و بیان داشت: یکی از این طرح‌های باشگاه‌های کتابخوانی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که کرمانشاه در این زمینه با استقبال خوبی مواجه بوده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار