کد خبر: ۴۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
به گزارش آرانیوز، جلسه بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس آغاز شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در هفته گذشته، طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، محمد شریعتمداری، فرهاد دژپسند، محمد اسلامی و رضا رحمانی را به‌ترتیب به‌عنوان وزرای پیشنهادی جهت تصدی وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده بود.

خبر بروزرسانی می‌شود...

آغاز سخنرانی روحانی در مجلس
سخنرانی رئیس‌جمهور در مجلس آغاز شد.

دژپسند اولین وزیر مورد بررسی
بر اساس اعلام یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه ابتدا صلاحیت فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد. سپس به ترتیب کارنامه وزرای پیشنهادی کار،  راه و صنعت بررسی می‌شود.

حضور روحانی در صحن علنی مجلس
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای دفاع از وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس حضور یافت. وی تا دقایی دیگر سخنرانی خواهد کرد.

آغاز جلسه علنی
جلسه علنی از دقایقی پیش با حضور 201 نماینده و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شد.

دو جلسه در یک روز برای رای یا عدم رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی مجلس  
طبق آیین‌نامه مجلس در موافقت و مخالفت با هر یک از وزرا 2 نفر از نمایندگان به عنوان موافق و 2 نفر به عنوان مخالفت می‌توانند صحبت کنند که هر یک از آنها 15 دقیقه برای این کار فرصت در اختیار دارند که البته می‌توانند بخشی از وقت خود را نیز در اختیار دیگر نمایندگان هم قرار  دهند. 

رای مثبت فراکسیون مستقلان ولایی به 4 وزیر پیشنهادی
صبح امروز ( شنبه 5 آبان) مجمع عمومی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، برای بررسی رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن تجارت، اقتصاد و راه و شهرسازی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه اعضای فراکسیون با رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی موافقت کردند.

حضور روحانی برای دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس قطعی شد
علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، در جلسه علنی امروز  مجلس برای دفاع از 4 وزیر پیشنهادی دولت خبر داد.

امروز؛ بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی در صحن علنی پارلمانی
احمد امیرآبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، روند برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی پارلمان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ظهر امروز  (شنبه 5 آبان) بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، در صحن علنی پارلمان آغاز می‌شود، گفت: نوبت اول بررسی صلاحیت وزرا از ساعت 13 آغاز  می‌شود و تا ساعت 18 ادامه می‌یابد.

فراکسیون امید تا ساعتی دیگر درباره رای اعتماد به وزرا تصمیم‌گیری می‌کند
فراکسیون امید مجلس ساعت 10 تا 11 و نیم امروز برای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص رای به 4 وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های کار، راه، اقتصاد و صنعت تصمیم‌گیری می‌کند. این خبر را سیده فاطمه‌ ذوالقدر عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اعلام کرد و گفت: پیش از این شورای مرکزی فراکسیون کمیته‌هایی را مامور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی کرده بود که در جلسه امروز گزارش این کمیته‌ها درباره وزرای پیشنهادی به فراکسیون ارائه و تصمیم‌گیری نهایی درباره رای به این وزرا انجام می‌شود.

نقوی حسینی: اعلام نظر فراکسیون نمایندگان ولایی درباره 4 وزیر پیشنهادی تا ساعاتی دیگر
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره نظر نهایی این فراکسیون درباره نظر این فراکسیون در خصوص 4 وزیر پیشنهادی گفت: ساعت 10:30 صبح امروز جلسه مجمع عمومی این فراکسیون برگزار و آخرین جمع‌بندی درباره این موضوع انجام می‌شود.

محمد وحدتی عضو فراکسیون مستقلان نیز اعلام کرد که جلسه مجمع عمومی این فراکسیون برگزار و آخرین جمع‌بندی درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اعلام می‌شود.

شریعتمداری توان اصلاح صندوق‌های بازنشستگی را دارد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین اولویت‌های خود برای دادن رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی را توجه به وضعیت نا‌بسامان صندوق‌های بازنشستگی و اصلاح نحوه اداره شرکت‌های زیر مجموعه آن می‌دانند وعقیده دارند محمد شریعتمداری با تکیه بر تجربه چند دوره وزارت، می‌تواند از پس این امر برآید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه فوق‌العاده‌ای به صحن می‌روند تا سرنوشت ۴ وزیر پیشنهادی را مشخص کنند.

در این بین وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی حدود ۳ ماه است که با سرپرست اداره می‌شود و با توجه به اینکه این وزارتخانه با معیشت بخش بزرگی از جامعه ارتباط دارد،‌ لازم است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

با توجه به اهمیت این وزارتخانه حسن روحانی،‌ رئیس جمهوری اسلامی ایران،‌ یکی از افراد باسابقه را برای رفتن به این وزارتخانه انتخاب کرده است تا علاوه بر آنکه شرایط جاری را دراین وزارتخانه مدیریت کند،‌ وضعیت صندوق‌های بازنشستگی را نیز سامان بخشد. زیرا به عقیده اغلب کارشناسان در این حوزه، صندوق‌های بازنشستگی وضعیت مطلوبی ندارند و از آنجا که بخش بزرگی از شرکت‌های تولیدی کشور زیرمجموعه این صندوق‌ها به شمار می‌آید، ‌اصلاح وضعیت آنها می‌تواند به اصلاح نظام اقتصادی بیانجامد.

با توجه به این مهم‌، محمد شریعتمداری به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شده است تا با تکیه بر تجربه در مقام وزیر بازرگانی و وزیر صنعت، معدن و تجارت صندوق‌های بازنشستگی را سر و سامان دهد.

**صندوق‌های بازنشستگی با رویکرد سیاسی اداره می‌شد

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی،‌ اولویت اول شریعتمداری پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس به عنوان وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی باید سر و سامان دادن به صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های زیرمجموعه آنها باشد. زیرا متاسفانه شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌ها گاه با رویکرد سیاسی اداره شده‌اند و برخی افرادی که به عنوان عضو هیات مدیره وارد این شرکت‌ها شده‌اند،‌ از رانت استفاده کرده اند و این موضوع باید حل شود.

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایرناپلاس با بیان اینکه بخش عمده اقتصاد ایران را همین شرکت‌ها تشکیل می‌دهند،‌ گفت: اگر این مشکل حل نشود دوباره با بحران روبرو خواهیم شد. بنابراین اگر می‌خواهیم پیشرفت کرده و در این حوزه گام‌هایی به جلو برداریم، باید این مشکلات حل شود و آقای شریعتمداری توانایی این را دارد تا شرایط را اصلاح کند.

میرزایی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ تنها وزارتخانه‌ای کارگری نیست،‌ گفت: بخش عمده این وزارتخانه صنعتی و تولیدی است.

**هدایت واحدهای تولیدی با تکیه بر توان و تجربه

وی ادامه داد: ‌این موضوع از آن جهت مهم است که صندوق‌های بازنشستگی مانند شستا و زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی کشوری هر کدام واحدهای تولیدی متعددی دارند و آقای شریعتمداری به عنوان گزینه معرفی شده به مجلس برای تصدی این وزارتخانه، تجربه و توان کافی را در این زمینه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به اینکه مجلس و نمایندگان نباید ضعف‌هایی که در وزارت صنایع وجود داشته را به حساب شریعتمداری بگذارند، ‌افزود: بخش عمده مشکلات پیش آمده در حوزه صنعت، به شرایط کلی کشور در ماه‌های اخیر و نوسانات ارزی باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: ‌اگر این تصور برای نمایندگان اصلاح شود،‌ آقای شریعتمداری برای گرفتن رای اعتماد از مجلس مشکلی نخواهد داشت.

**انتخاب شریعتمداری برای اصلاح صندوق‌های بازنشستگی

مهرداد لاهوتی،‌ فراکسیون تعاون و گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با ایرناپلاس،‌ با تاکید بر اینکه در حال حاضر صندوق‌های بازنشستگی وضعیت مناسبی ندارند،‌ انتخاب محمد شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی را موثر دانست.

وی ادامه داد: ایشان در بین ۴ وزیری که به مجلس معرفی شده سابقه طولانی‌تری دارد و به ویژه سابقه وی در وزارت بازرگانی می‌تواند در بحث رفاه کمک کننده باشد.

لاهوتی با اشاره به اینکه بحث رفاه و تعاون به معیشت و مردم باز می‌گردد، ‌افزود: وی می‌تواند با تجربه‌ای که در وزارت صنعت دارد شرکت‌های شستا را سامان دهد، همچنین تجربه شریعتمداری در وزارت بازرگانی در حوزه معیشت راهگشا خواهد بود.



تشریح تاکتیک‌ های دژپسند برای درمان اقتصاد بیمار ایران
وزیر پیشنهادی اقتصاد با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی یک اولویت اساسی است، گفت: اکسیر گم شده اقتصاد ایران هماهنگی تیم اقتصادی است.

فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی درباره برنامه های کاری خود برای تصدی سمت وزارت اموراقتصادی و دارایی گفت: کشور در شرایطی ویژه و حساس قرار دارد که به دنبال عوامل مختلف این شرایط حاصل شده است و عامل غالب در این رابطه وجود ندارد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد ادامه داد: افزایش نرخ ارز یک واقعیت است و حدود 85 درصد واردات کشور مربوط به مواد اولیه و کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای است بنابراین هزینه تولید با نرخ رشد ارز بالا می‌رود یعنی اگر یک واحد تولید در سال گذشته به ارز نیاز داشت امروز شرایط تغییر کرده وباید به این مسائل توجه کرد. باید بانک‌ها به تولید کمک کنند و برای انجام این مهم، باید نظام بانکی اصلاح شود. 

اصلاح نظام بانکی یک اولویت اساسی است

 دژپسند با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی یک اولویت اساسی است، گفت:برای رشد تولید و اشتغال بایدعلاوه بر استفاده از منابع داخلی از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده شود اما این کار با سرعت انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: آسیب‌های بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر و حقوق‌بگیران ثابت جامعه وارد شده است به رغم اینکه موضوع مذکور با مسئولیت‌های مستقیم وزارت اقتصاد ارتباط ندارد اما وزیر اقتصاد عضو هیئت دولت، شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار است و باید توجه کند، با همکاری دستگاه ذی‌ربط باید به کمربند ایمنی معیشت توجه شود تا مردم و بیکاران نگران تأمین معیشت نباشند.

 
نمی‌توان نرخ مالیات را در شرایط جدید افزایش داد

وی افزود:علاوه بر تأمین مالی تولید باید مالیات نیز در توسعه سرمایه‌گذاری بخش تولید نقش ایفا کند اگرچه مالیات به عنوان منبع سالم درآمد دولت است در این راستا می‌توان از فرار مالیاتی جلوگیری کرد، نمی‌توان نرخ مالیات را در شرایط جدید افزایش داد اما نرخ پایه جدید مالیات تعریف کرد.

دژپسند گفت: در گمرک باید به استقرار گمرک نوین توجه شود چرا که موجب می‌شود فعالان اقتصادی دچار اتلاف وقت نشوند. در دنیای پیشرفته نظام گمرکی اصلاح شده که در جلوگیری از قاچاق و ممانعت از فرار مالیاتی نقش دارد.
 

 استقرار گمرک نوین موجب می‌شود فعالان اقتصادی دچار اتلاف وقت نشوند
باید دارایی مازاد دولت شناسایی و برای رشد اقتصادی اهرم شود

وزیر پیشنهادی اقتصاد تصریح کرد:ممکن است بانک ها به تنهایی نتوانند موفق باشند، به نظر می‌رسد باید دارایی مازاد دولت شناسایی و برای رشد اقتصادی اهرم شود. البته آیا وزیر اقتصاد عالم کل است؟ نه اینطور نیست اما باید انباشت سرمایه انسانی کشور را یک ظرفیت دانست.

کارشناسان اقتصادی باید به تصمیم‌سازان متصل شوند

دژپسند افزود: از نظر صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی باید استفاده کرد و آنها را به تصمیم‌سازان متصل کرد و تأکید می‌کنم باید از همه اندیشه‌ورزی و سیاست سازی استفاده کرد. دولت، مجلس، دانشگاهیان و صاحب نظران با رابطه درست به جهش کشور کمک می‌کند تا سیاست‌های ایجاد شده از قوت کارشناسی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: باید از بی‌ثباتی در سیاست‌ها جلوگیری کرد که در صورت پردازش صحیح این موضوع ممکن می‌شود، در اقتصاد حرف‌های قطعی برای ایجاد آرامش اقتصادی نمی‌گویند و از اگر و اما استفاده می‌شود بنابراین می‌توان به تلاش‌ها برای اصلاح مشکلات اقتصادی سرعت بخشید.

لزوم استفاده از خرد جمعی در رفع مشکلات اقتصادی

دژپسند با اشاره به اثر مثبت استفاده از خرد جمعی در رفع مشکلات گفت: هر شخصی به دنبال ایران آزاد و آباد و مستقل است، باید بسم الله گفت و رابطه مردم و دولت تقویت شود و قطعاً کارها سرعت می‌گیرد.

 
اکسیر گم شده اقتصاد ایران هماهنگی تیم اقتصادی است

وزیر پیشنهادی اقتصاد درباره هماهنگی با تیم اقتصادی دولت گفت: اکسیر گم شده اقتصاد ایران هماهنگی تیم اقتصادی است و یکی از انتقادات در گذشته ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت بود. با تصمیم رئیس جمهور تیم اقتصادی دولت هماهنگ می‌شود و باید این موضوع را به فال نیک گرفت تا در طراحی، تثبیت و اجرای سیاست‌ها هماهنگی باشد.

وی ادامه داد: با دکتر همتی رئیس بانک مرکزیاز سال 82 آشنایی دارم و با دکتر نوبخت نیز همکاری خوبی بوده که این موضوعات خود سرمایه است اگر قبول کنیم همه یک هدف داریم، جنگ موضوعیت ندارد و باید دست در دست هم داد تا بر مشکلات غلبه کنیم.

دژپسند افزود: استقلال وزارت اقتصاد جز ذات کاری هر دستگاه است. ویژگی اخلاق نوبخت، به این صورت نیست، من و تو راه بیندازد و تیم هماهنگ می شویم و رئیس جمهور مدیریت می‌کند.

مهار التهابات اقتصادی در نیمه دوم سال 92 به دلیل شکل‌گیری انتظارات مثبت بود

وی تصریح کرد: مهار التهابات اقتصادی در نیمه دوم سال 92 به دلیل شکل‌گیری انتظارات مثبت بود هر چند اتخاذ سیاست‌های مناسب نیز نقش مهمی داشته است.

دژپسند ادامه داد: حدود 3 سال فرصت خدمت در وزارت اقتصاد دولت دوازدهم وجود دارد، یک سال و نیم اول فعالیت در وزارت اقصاد، یک نوع برنامه ریزی دارد و یک سال و نیم دوم از فرصت مذکور نیز همین طور خواهد بود.
 

انگیزه پس انداز از سال 93 به بعد در کشور رشد کرد

وی گفت: از سال 93 به بعد انگیزه پس انداز در کشور افزایش یافت و با التهابات اخیر روبرو شدیم و برای ثبات سیاست‌ها باید تلاش کرد چرا که امیدآفرینی و انتظارات مثبت ایجاد می کند و به فعالان اقتصادی اعتماد می دهد.

وزیر پیشنهادی اقتصاد  تصریح کرد: برنامه‌هایی وجود دارد تا از سوق نقدینگی به سمت بازار سوداگرانه جلوگیری کنیم.

برنامه مفصل برای گسترش عمق بورس وجود دارد

وی با اشاره به لزوم ثبات در مدیریت بازار بورس گفت: شناسایی عوامل مخل ثبات بورس باید مورد توجه قرار گیرد و رفع شود و برنامه مفصل برای گسترش عمق بورس وجود دارد. سهم بورس باید در تأمین مالی افزایش یابد.

دژپسند با اشاره بر لزوم مراقبت از بازار ارز گفت: تحریم آن چه می‌خواست روی اقتصاد تأثیر بگذارد گذاشته است نمی‌گویم تحریم اثر ندارد اما می‌شود آثار تحریم را مدیریت کرد.

وی درباره افزایش سرمایه بانک‌ها گفت: یکی از برنامه‌ها توجه به افزایش سرمایه بانک‌ها است که باید با فروش دارایی و املاک مازاد بانک‌ها و عبور از بنگاهداری به این موضوع توجه شود.

وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت اقتصاد افزود: وزیر اقتصاد حداقل می‌تواند در خصوص خروج بانک‌ها از بنگاهداری نقش مهم ایفا کند.

نمی‌خواهم شعار بدهم مردم صبر کنید ارزان می‌شود/معتقد به رابطه تعاملی با مردم هستم

وی گفت: نمی‌خواهم شعار بدهم مردم صبر کنید ارزان می‌شود و مدام بگویم صبر کنید چرا که رابطه تعاملی وجود دارد و علاوه بر اینکه از مردم می‌خواهم ضمن درک شرایط و همراهی با دولت، باید دولت راهکاری بدهد تا دغدغه مردم کاهش یابد.

دژپسند تصریح کرد: به طور مثال مقامات مسئول یک کشور در زمان کمبود سوخت لباس گرم می‌پوشد و علامت می‌دهند مردم همراهی کنند باید مردم بدانند دولتمردان به دنبال حداکثر کردن رفاه مردم هستند و در زمانی که از بیرون فشار ایجاد می‌شود باید از تقاضای کاذب خودداری شود و در زمان رشد قیمت باید تقاضا کم شود البته باید در فرهنگ‌سازی و آموزش کار کرد تا سیاست اقتصادی قابل اجرا شود.

وی افزود: رابطه خوبی با مجلس وجود دارد و انتظار ادامه رابطه در صورت رأی اعتماد مجلس بدیهی است و باید به صورت محتوایی کمک شود، در اندیشه‌ورزی و انجام امور نیز تعامل باید شود و در برخی طرح‌ها و لوایح مانند مالیات بر ارزش افزوده و صندوق مکانیزه فروش باید در اولویت بررسی باشد.

مسئول بازنگری خیلی از قوانین مادر کشور بوده ام

وزیر پیشنهادی اقتصاد در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: از شیوه مدیریت جمعی و استفاده از خرد جمعی بهره خواهم گرفت و بایداصطلاحا کارشناس مدیر بود، مسئول بازنگری خیلی از قوانین مادر مانند قانون بودجه در وزارت اقتصاد بوده ام.

آیا دژپسند می تواند با وجود مشکلات به مانند سرمربی پرسپولیس بدون بهانه به سمت توسعه پیش برود؟
 
دژپسند در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا به مانند سرمربی پرسپولیس که در مدت اخیر با وجود مشکلات مالی، توانسته بدون بهانه تا مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا پیش برود، اقتصاد ایران را هدایت کنید، گفت:کتاب اقتصاد ایران در دوره جنگ از تألیفات بنده بوده و متناسب با این موضوع تجربیات برخی کشورها در مدیریت اقتصادی در دوره جنگ مطالعه کردم. همچنین به موضوع اقتصاد بدون نفت توجه دارم بنابراین میتوان به نحوی عمل کرد که آن چه خود داریم از بیگانه طلب نکنیم و با بهره‌وری و استفاده از سرمایه های انسانی، مالی و فیزیکی پیشرفت کردو امیدوارم با اتحاد مشکلات را حل کرد.

حمایت خادمی سلطان جاده ها از اسلامی وزیر پیشنهادی راه/  وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تخصص‌گرا است/ سوابق اسلامی نشان از توانایی ایشان در حوزه راه و شهرسازی دارد/ امیدواریم بارای اعتماد مجلس، وزارت راه و شهرسازی از توانمندی‌های ایشان بهره‌مند شود

اولویت‌بندی‌های محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه زیربناهای حمل‌ونقل صحیح و جامع است.

 خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل بابیان این مطلب گفت: تخصص‌گرایی، ترویج مسئولیت اجتماعی، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، عدالت محوری، استفاده از فناوری‌های نوین، دسترسی آزاد به اطلاعات و حفظ محیط‌زیست ازجمله اصول اساسی است که در برنامه‌های ایشان به آن‌ها توجه ویژه شده است.

خادمی تحصیلات و سوابق اسلامی را نشان از توانایی ایشان در حوزه راه و شهرسازی دانست و گفت: امیدواریم بارای اعتماد مجلس، وزارت راه و شهرسازی از توانمندی‌های ایشان بهره‌مند شود.

او با اشاره به برنامه‌های مهندس اسلامی گفت: توسعه یکپارچه شبکه حمل‌ونقل ایران در قالب ده کریدور توسعه و با ایده کلان اتصال به شبکه حمل‌ونقلی کشورهای همسایه و افزایش تجارت و گردشگری با آنان باهدف توسعه منطقه‌ای به‌ویژه پیرامونی و مرزی ایران به‌عنوان اصلی تحول انگیز در راس راهبردهای حمل‌ونقلی مهندس اسلامی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش سطح بهره‌مندی ایران از مزایای طرح فراسرزمینی راه ابریشم، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لجستیک به‌منظور اتصال به شبکه زنجیره تامین داخلی و بین‌المللی و تکمیل شبکه راه‌های کشور و رشد متوازن انواع راه‌ها را از دیگر برنامه‌های راهبردی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد که در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران بسیار موثر خواهد بود.

خادمی تحصیلات مهندس اسلامی درزمینه راه و ساختمان را دلیل نگاه تخصصی او به حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عنوان و اضافه کرد: در برنامه ایشان بازنگری آیین‌نامه‌های موجود و تدوین دستورالعمل‌های جدید درزمینه مهندسی راه و روسازی با درنظر گرفتن مسائل اقتصادی، فنی و اجرایی به‌عنوان یکی از برنامه‌های حوزه جاده‌ای مطرح‌شده که با توجه به مشکلات موجود در این زمینه نشان از اشراف ایشان بر مسائل توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل دارد.

او بابیان این‌که تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور از اولویت‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است گفت: بنابر سند چشم‌انداز بیست‌ساله و برنامه ششم توسعه، توسعه شبکه ریلی کشور در اولویت قرار دارد که این موضوع در برنامه‌های اسلامی نیز بازتاب خوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار امیدواری کرد تا با توجه به برنامه جامع و تخصصی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی شاهد رأی اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ایشان باشیم.

امروز/شمارش معکوس برای رای اعتماد بهارستان به۴ وزیر پیشنهادی پاستور/لحظه به لحظه با بهارستان با حضور رییس جمهور/نسخه شفا بخش دژپسند برای درمان وزارت اقتصاد/استقرار  گمرک نوین برای فعالان اقتصادی بدون اتلاف وقت/ دژپسند راهی صور الصل می شود/با چراغ سبز  نمایندگان مجلس/ دژپسند، رحمانی،اسلامی برای رای اعتماد بالا راهی پاستور میشوند

امروز/شمارش معکوس برای رای اعتماد بهارستان به۴ وزیر پیشنهادی پاستور/لحظه به لحظه با بهارستان با حضور رییس جمهور/نسخه شفا بخش دژپسند برای درمان وزارت اقتصاد/استقرار  گمرک نوین برای فعالان اقتصادی بدون اتلاف وقت/ دژپسند راهی صور الصل می شود/با چراغ سبز  نمایندگان مجلس/ دژپسند، رحمانی،اسلامی برای رای اعتماد بالا راهی پاستور میشوند



نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار