کد خبر: ۴۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از افزایش کیفیت و محتوای برنامه‌های عزاداری حسینی خبر داد و گفت: آسیب‌های مراسم و برنامه‌های محرم و صفر امسال به حداقل رسید.
به گزارش آرانیوز، نوشاد نوشادی در نشست تشکل‌ها و مجامع وابسته تبلیغات اسلامی اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی تلاش گسترده‌ای را برای کم‌رنگ‌کردن حضور مردم در مراسم و برنامه‌های دینی دارند و از هر ابزاری در این راستا استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: به لطف خدا و امام حسین(ع) مراسم عزاداری محرم امسال باشکوه و بی‌نظیر و پرشور و شعورتر از سال‌های قبل برگزار شد و شاهد حضور بیشتر مردم در این مراسم و برنامه‌ها بودیم.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از کاهش آسیب‌ها و بدعت‌ها در مراسم عزاداری خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه کمترین آسیب‌ها را در عزاداری امسال شاهد بودیم و تلاش می‌شود که آسیب‌های مراسم عزداری و تعزیه‌خوانی به صفر برسد.

وی با اشاره به افزایش تعداد موکب‌ها، خاطرنشان کرد: امسال هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت شاهد بهبود وضعیت موکب‌ها بوده‌ایم و تلاش داریم تا موکب‌ها شناسنامه‌دار شوند و اعضا و مدیریت موکب‌ها مشخص شوند.

نوشادی به برگزاری همایش‌های شهرستانی،‌ استانی و کشوری ویژه محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: امسال این همایش‌ها باکیفیت‌تر برگزار شد و شاهد عملکرد بهتر هیئت‌ها در برگزاری مراسم بودیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: تلاش شده تا موکب‌ها در روزهای پس از اربعین نیز پذیرای زائران باشند تا مردم در برگشت از سفر اربعین با مشکل روبرو نشوند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تصریح کرد: اعزام سخنران و روحانی‌محوری به طور جدی در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت و هیئت‌ها نسبت به گذشته فعال‌تر و پویاتر شده‌اند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار