کد خبر: ۴۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
به گزارش اختصاصی آرانیوز، دستور جلسات این هفته (شنبه 28 مهر الی چهارشنبه 2 آبان ماه 97) کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی اعلام شد.

بر این اساس از وزارتخانه‌های نیرو،‌ امور خارجه، کشور،‌ اطلاعات، نفت،‌ اقتصاد و دارایی،‌ دادگستری، علوم، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، صنعت معدن و تجارت، جهاد کشاورزی،‌کار و ارشاد و همچنین معاون اول جهانگیری و رئیس بانک مرکزی برای پاسخگویی  به سوالات نمایندگان مجلس به کمیسیون‌های تخصصی می‌روند.

گزینه‌های قطعی دولت برای وزارت کار و اقتصاد مشخص شدند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از قطعی شدن گزینه‌های پیشنهادی دولت برای دو وزارتخانه اقتصاد و کار خبر داد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه احتمالاً رئیس‌جمهور ظرف 2 روز آینده وزاری پیشنهادی اقتصاد و کار را برای اخذ رای اعتماد به قوه مقننه معرفی کند، گفت: طی چند روز گذشته طی اخباری که به دست ما رسیده دولت به جمع‌بندی درباره وزرای پیشنهادی نرسیده است.

وی با بیان اینکه حضور فرهاد دژپسند به عنوان گزینه وزارت اقتصاد قطعی شده است، ادامه داد: طبق تماس‌های که با دژپسند داشته‌ام مشخص شد که وی گزینه جدی برای تصدی وزارت اقتصاد است و نام وی به مجلس اعلام خواهد شد.

نماینده اسد آباد در مجلس تصریح کرد: محمد شریعتمداری نیز اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به زمان برگزاری جلسه رای اعتماد به وزرای اقتصاد و  تعاون در پارلمان، اظهار داشت: اگر ظرف 2 روز آینده رئیس‌جمهور 2 وزیر را به مجلس معرفی کند، شنبه و یکشنبه دو هفته آینده جلسه رای اعتماد برگزار می‌شود.

رنجبرزاده تصریح کرد: اگر رئیس‌جمهور 4 وزیر یعنی، راه و شهرسازی، اقتصاد، تعاون و صمت را به مجلس معرفی کند، شنبه و یکشنبه هفته آینده مجلس در دو نوبت صبح و عصر صلاحیت وزار را بررسی می‌کند.


طرح جدید نمایندگان برای ادامه کار استانداران بازنشسته

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح جدید برای ادامه کار استانداران بازنشسته خبر داد.

هادی قوامی بعدازظهر پنج شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: هفته آینده مصوبه ای در مجلس خواهیم داشت که بر اساس آن محمدرضا خباز به عنوان استاندار خراسان شمالی باقی خواهد ماند.

قوامی افزود: در حال حاضر حضور خباز به عنوان استاندار خراسان شمالی تمدید شده و مجلس برای ماندن استانداران بازنشسته و باتجربه در حال پیگیری است.

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی روستایی اشاره و تصریح کرد: چنانچه مسئله اشتغالزایی در کشور رفع شود، مشکلات اقتصادی نیز کاهش پیدا می کند، از این رو لازمه آن برنامه ریزی و پایبندی به وعده ها است.

نماینده مردم اسفراین بیان کرد: یکی از مهم ترین طرح هایی که می تواند مشکلات اقتصادی خراسان شمالی را برطرف کند، طرح توسعه پتروشیمی است که با راه اندازی آن علاوه بر صادرات و ارزآوری، تعدادی زیادی از نیروهای بومی مشغول به کار می شوند.

قوامی در ادامه به مشکلات بانکی سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: معطلی در بانک ها برای گرفتن تسهیلات در نیمه کار یکی از دغدغه های سرمایه گذاران است، نباید به گونه عمل کرد که سرمایه گذار چند ماه از وقت خود را در بانک بگذراند.

وی همچنین با اشاره به طرح های نیمه کاره در خراسان شمالی، مطرح کرد: طرح هایی که قابلیت ادامه دادن را ندارند باید کنار گذاشت چرا که علاوه بر فرسودگی وقت را هدر می دهد، بنابراین باید بر روی طرح های توسعه ای تمرکز کرد.

زمان استیضاح «آخوندی»

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر استیضاح کنندگان همچنان بر ادامه روند استیضاح عباس آخوندی وزیر راه مصمم باشند، لذا این طرح سه‌شنبه هفته آینده در کمیسیون عمران بررسی می‌شود.
  
 سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  درباره آخرین وضعیت استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: قرار بر این شد که اگر دولت یکشنبه هفته آینده وزیر راه را معرفی نکند به معنای این خواهد بود که می‌خواهد با آخوندی ادامه دهد.
 
وی افزود: آنگاه نمایندگان باید تصمیم بگیرند و بر تصمیم استیضاحشان مصمم شوند.
 
از آنجا که برخی نمایندگان خواستار ابقای آخوندی شدند که در این صورت گفت‌وگویی بین  این افراد و نمیاندگان خواستار استیضاح خواهیم داشت.
 
لذا یکشنبه آینده در صورت عدم معرفی گزینه از سوی دولت برای وزارت راه، نمیاندگان استیضاح کننده و مخالفان استیضاح مذاکراتی خواهند داشت و در صورت قانع نشدن استیضاح کنندگان،‌ طرح استیضاح وزیر راه حتما سه‌شنبه هفته آینده در دستور کار کمیسیون عمران قرار خواهد گرفت.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار