کد خبر: ۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
اصفهان - عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: روز عصای سفید زمان محک کردن شهروندان و مسئولان است که تا چه اندازه ای به وظایف خود در قبال نابینایان عمل کرده‌اند.
به گزارش آرانیوز، امیر احمد زندآور پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: ما همه در قبال معلولان مسئولیم و باید بستر مناسبی را برای آنها و از جمله نابینایان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه آنگونه که باید برای نابینایان اقدامی نکردیم و از مناسب سازی شهر برای معلولان غافل شده ایم، گفت: ما از معلولان غفلت کرده ایم به طوری که تاکنون اقدامی در این حوزه انجام ندادیم به عنوان مثال خط کشی کف خیابان که بود و نبودش برای افراد عادی چندان اهمیتی ندارد اما برای نابینایان بسیار پر اهمیت است.

ایمنی در رفت و آمد معلولان در شهر باید لحاظ شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نقش مدیریت شهری و کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در رفع مشکلات عبور و مرور نابینایان بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: باید شهر را به گونه ای بسازیم و مناسب سازی کنیم که یک فرد روشن‌دل بدون کمک دیگران و به صورت مستقل در جامعه رفت‌وآمد داشته باشد و در این رفت‌وآمد ایمنی و امنیت را احساس کند.

در نظر گرفتن توانمندی نابینایان به عنوان یک شهروند بزرگترین مطالبه آنهاست

زندآور اعلام کرد: نابینایان، حق استفاده از همه امکانات رفاهی معمول جامعه را دارند، آنها حق دارند از پیاده‌روها، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و وسایل‌ حمل‌ونقل همگانی عمومی و مراکز تفریحی و مذهبی بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به اینکه نابینایان همچون دیگر افراد حق  استفاده از تسهیلات همگانی را دارند، افزود: روز عصای سفید، فرصتی فراهم می‌کند تا جامعه به یاد یکی از اقشار تأثیرگذار خود بیفتد که اگرچه از نعمت بینایی محروم است اما از توانایی‌ها و استعدادهای ویژه‌ای فراتر از افراد عادی جامعه برخوردار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بزرگترین مطالبه نابینایان گفت: در نظر گرفتن توانمندی‌های نابینایان و کم‌بینایان و پذیرش آنها به عنوان شهروندان جامعه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، بزرگترین مطالبه نابینایان و کم بینایان استان اصفهان است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار