کد خبر: ۴۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
نطق سید شریف حسینی نماینده ادوار مردم اهواز به تاریخ هفتم مهرماه سال 1394 در مجلس شورای اسلامی جهت یادآوری مشکلات مردم استان خوزستان به مسئولین کشور که توسط پایگاه خبری آرانیوز بازنشر شده است.
به گزارش اختصاصی آرانیوز آرانیوز، نطق سید شریف حسینی نماینده ادوار مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در هفتم مهرماه سال 1394 به شرح زیر است:

با سلام به امام راحلمان که رودها بودنش را سرودند و آفتاب از پیشانی بلندش طلوع می کرد. سلام به مقام معظم رهبري که در صلابت، شجاعت و درایت خلف صالح است و درود بر شهیدان، جانبازان و رزمندگانی که در 8 سال دفاع مقدس ایستادند تا ارزش هاي انقلاب اسلامی جاودان بماند. 

قبل از آغاز سخن حادثه غم بار که نشأت گرفته از سو ء مدیریت و بی تدبیري حکومت آل سعود به ویژه در مناسک حج امسال است را به مقام معظم رهبري، ملت شریف ایران، خانواده هاي داغدیده و شما نمایندگان محترم تسلیت عرض م ینمایم.

پیشایش عید غدیرخم عید اکمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیرمؤمنان را تبریک عرض می نمایم. دفاع مقدس مقوله اي منحصربه فرد است آن سالها که بر این سامان گذشت پله هاي عروج مردان خدا بود و انقلاب ما زیباترین مق اومت هاي تاریخ را به نمایش گذاشت، خاکریزها ، سنگرها، شهادت ها، جانبازي ها و رشادت ها اثبات گرعزم و اراده ملتی بود که به مفهوم خواستن و توانستن بعدي عملی بخشید. نام دفاع مقدس با خوزستان گره خورده است نمی توان هفته دفاع مقدس را یاد کرد و خوزستان را فراموش نمود استانی که آسمان و زمین را به هم گره زد، استانی که خیابان هایش بهشت خدا بود، استانی که در خیابان هایش طراوت، شادابی و عشق جاري بود امروز خسته است.

بنا نداشتم نطق سالیانه خود را در صحن علنی دیگر بخوانم چرا که بارها و بارها از این تریبون در طول چند سال گ ذشته از وضعیت خوزستان سخن رانده و گفته ایم که خوزستان سرزمین نفت و گاز، سرزمین سدهاي بزرگ، سرزمین نیشکر و صنایع جانبی ، سرزمین فولاد و آهن و سرزمین کشاورزي، امروز در خیابان هایش بیکاري پرسه می زند. اما مانده ام که آیا صداي این تریبون به اندازه کافی رسا نی ست یا گوش دولتیان به این پژواك ها عادت کرده است امیدوارم این نداها به گو ش آنان که موظف به رفع محرومیت هستند برسد و از حجم محرومیت آمیخته با مظلومیت آن خطه کاسته شود.

دوستان اجازه می خواهم نانوشته ها را بگویم خیلی از عزیزان در رابطه با انتقال آب از سرشاخه هاي کارون، از شهرکرد، از خوزستان، به فلات مرکزي ایران شنیده اند اما واقعیت ها این است . 
یقف کجاست؟ چقدر می خواهید آب منتقل کنید؟ ( 1) میلیارد و ( 400 ) میلیون متر مکعب تا الان آب منتقل شده به استان هایی آب منتقل شده نداشتن آب شرب دارند، کسی که آب شرب ندارد چرا ( 3000 ) هکتار زمین هایش کشاورزي است، برن جکاري دارد؟

2 چرا آن کسی که داعیه آب شرب ندارد دو صنعت بالادست و بزرگش از آبهاي تجدیدشونده استفاده می کند در صورتی که بخشنامه هست که از آبهاي بازیافت باید استفاده بکند؟ چرا راحت ترین راه که آن هم این است که نگاهمان به همسایه است و باید آب او را بگیریم در دستور کارمان گذاشته ایم و نمی خواهیم مدیریت منابع آب در استان خودمان را انجام بدهیم.

مردم خوزستان همین الان دچار مشکل زمین هاي کشاورز ي شان هستند به د لیل نداشتن آب، مردم خوزستان واقعا دچار مشکل آب هستند اگر کسی به نمایندگان و مردم می گوید که این آب به دریا می ریزد دارد به مردم دروغ می گوید آبی به دریا ریخته نمی شود . شرایط موجود در استان خوزستان، شرایط حادي است ما باید این شرایط را اصلاح بکنیم و نگا ه ما ویژه به استان هایی باشد که کشاورزي مهمترین موضوع آنها است جهت اطلاع شما از ( 1) میلیون و ( 200 ) هزار نفر جمعیت فعال استان خوزستان ( 53 ) درصد آن در بخش خدمات کار می کنند ( 28 ) درصد آن در بخش صنعت، ( 19 ) درصد و ( 20 ) درصد آن در بخش کشاورزي یعنی استانی که در سه فصل زمین هاي حاصل خیز دارد و آب میتواند داشته باشد را به این روز انداخته ایم.

تونل بهشت آبادي که عزیزان دنبال آن هستند آب شرب منتقل نمی کند عزیزان ! یک تونل ( 68 ) کیلومتري است به ارتفاع ( 16 ) متر کجاي دنیا این طور آب منتقل می کنند براي شرب، جلوگیري از این آب خواسته مردم خوزستان و ما همه نمایندگان خوزستان است.
بحث گرد و غبار یکی دیگر از مشکلات مردم ما است ( 13 ) سال است داریم تحمل می کنیم تا کی تا کی عزیزان !؟ مسئولین یکی پس از دیگري عوض می شود فقط برنامه می دهد برنامه ها روي کاغذ می ماند مالچ پاشی و پرآب کردن تالاب ها یک برنامه میان مدت است که مسئولین می توانند داشته باشند. حضورشان در روزهاي گرد و غبار را نیاز نداریم این حضور نمایشی است ما عمل می خواهیم نمایندگان عمل می خواهند که موظف است دولت این کار را انجام بدهد بچه هاي ما، نوزادان ما، شیمیایی هاي ما روز گرد و خاك تنفس نمی توانند بکشند . خواهش من از نمایندگان محترم این است در این زمینه به عزیزان در خوزستان کمک بکنند.

بیکاري در استان خوزستان مقوله عجیبی است در بعضی از استان ها قابل توجیه است ولی در استانی که این همه پتانسیل نفت و گاز دارد این همه پتانسیل فولاد دارد، این همه شرکت هاي عجیب و غریب دارد براي چه این همه بیکاري وجود دارد؟ آیا این تدبیر است؟ شرایطی که وجود دارد باید اصلاح بشود . ما منطقه اي داریم به نام ملاشیه فاصله آن با 10شرکت صنعتی ما فقط یک جاده است ولی تمام فرزندان آنها بیکار هستند این تبعیض است در استخدام ها که موضوع مهمی است.

استخدام هاي غیر بومی بیداد می کند. در خوزستان قبوض برق، مشکل اساسی مردم ما در این چند روزه قبوض برق است، شرایطی که براي مردم ما ایجاد شده این است که عوارض در کل کشور 1200 تومان است در استان خوزستان به دلیل گرما و گردوخاك از سیستم هاي سرمایشی استفاده می کنند18هزار تومان است این 30 ریال عوارض است اگر 50 ریال بشود شرایط بدتر خواهد شد.

شرایط را اصلاح بکنید من خواهشم از نمایندگان این است که کمک بکنند به استان خوزستان ماشین هاي اروندي حق مردم خوزستان است عزیزان، وزرا دست از لجاجت بردارند.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار