کد خبر: ۴۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مدیر کل نوسازی مدارس گلستان:
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان از افتتاح و بهره برداری رسیدن ۳۶ مدرسه در استان خبر داد.

یاسر لیوانی  اظهار کرد: امسال هم زمان با شروع سال تحصیلی ۳۶ مدرسه در گلستان افتتاح و به آموزش و پرورش این استان تحویل داده شد.

وی با بیان این که در مجموع ۱۸۷ کلاس درس به سیستم آموزشی گلستان اضافه شد، افزود: هزینه این تعداد واحد آموزشی ۳۶۱ میلیارد ریال و ۹۵۰ میلیون ریال بود که در مجموع ۲۴ هزار و ۳۹۸ متر مربع زیر بنا دارد.

لیوانی گفت: از مجموع مدارس تحویلی ۳۲ واحد که شامل ۱۷۷ کلاس درس است با مشارکت خیران احداث شد.

وی با بیان این که تجهیزات مدارس جدید کامل شده، بیان کرد: همچنین تعمیر و بازسازی تعدادی از مدارس گلستان هم قبل از مهرماه خاتمه یافت.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان اظهار کرد: این مدارس در شهرستان های گرگان، علی آبادکتول، بندرگز، آق قلا، آزادشهر، رامیان، مراوه تپه، گمیشان، گالیکش، کلاله، گنبدکاووس احداث شده است.

لیوانی گفت: یکی از این مدارسی که در گرگان افتتاح شد، مدرسه سه کلاسه آیت الله بروجردی روستای لاملنگ گرگان بود که با شروع سال تحصیلی جدید به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه آموزشی به نمایندگی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان و با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان با زیربنای ۲۵۵ مترمربع فضای آموزشی و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بسیج سازندگی و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان احداث شد.

۵۰ درصد مدارس گلستان نیازمند بهسازی و بازسازی است

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان با بیان این که حدود ۵۰ درصد مدارس استان نیازمند بهسازی و بازسازی است، اضافه کرد: احداث ۹۰ طرح نیمه تمام دولتی و خیری هم در حال انجام است.

لیوانی افزود: برای مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی مدارس فاقد استحکام در استان نیاز به بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس را از دیگر طرح های این اداره در مهر سال جاری برشمرد و گفت: تاکنون ۵۵ درصد از سیستم گرمایشی مدارس استان استاندارد سازی شده است.

لیوانی با بیان این که استاندارد سازی سیستم گرمایشی بقیه مدارس استان در دست پیگیری است، گفت: برای پوشش مدارس باقی مانده نیاز به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار داریم.

وی همچنین از تجهیز مدارس استان به امکانات و تجهیزات کمک آموزشی خبر داد و افزود: این اداره کل برای مهر سال تحصیلی جاری نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و تجهیزات لازم از جمله میز و صندلی دانش آموز و معلم، تخته وایت بُرد، برُد هوشمند و وسایل ورزشی خریداری کرده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار