کد خبر: ۴۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
محموله های ثبت سفارش شده از برنج و روغن گرفته تا دارو پس از انتقال و ترخیص از گمرک شهید رجایی بندر عباس روانه بازار شده است.
به گزارش اختصاصی آرانیوز(حوزه هرمزگان) این روزها بندر شهید رجایی بندر عباس پر از جنب و جوش شده است و در همین خصوص علیزاده مشاور ارشد  گمرگات بتدر شهید رجایی اظهارداشت: برای چهارمین روز است که بار کشتی ها در حال خالی شدن است تا در سطح شهرهای کشور توزیع شود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون کامیون ها در صف مشغول بارگیری برنج هستند ، گفت: برخی کالاها نیز در حال ورود به انبار گمرک شهید رجایی بندرعباس هستند .

علیزاده با اشاره به اینکه تخلیه و بارگیری تمامی کالاهای اساسی از جمله دارو در بندر شهید رجایی در دست اقدام است، افزود: ترخیص سریع از گمرک تدبیری است تا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به سراسر کشور ارسال شود.

این مقام مسئول در گمرک شهید رجایی ، عنوان کرد: کالاهای اساسی شامل 25 گروه هستند که کالاهای خوراکی، دارو، قطعات مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی هستند و برای ترخیص این گروه از کالاها تدابیر ویژه اندیشیده شده است.

وی یادآور شد: دغدغه و نگرانی در زمینه ترخیص کالاها وجود ندارد و همکاران ما در طی شبانه روز مشغول سرویس ارزیابی هستند و این درحالی است که خدمات این گمرک به صورت 24 ساعته می باشد.

علیزاده با تاکید بر اینکه  انواع کالاهای اساسی بر اساس نیاز به همه استان های کشور فرستاده می شود ، اذعان داشت: حمل یکسره از کشتی به کامیون و تخفیف در هزینه های انبارداری تدبیر بندر شهید رجایی بندر عباس و گمرک این بندر برای تامین و ارسال هرچه سریعتر کالاهای اساسی به تمام استان های کشور است.

ترخیص روزانه ۲۵۰۰ کانتینر کالا از گمرک شهیدرجایی 
مدیرکل گمرک شهیدرجایی بندرعباس گفت: روزانه ۲۵۰۰ کانتینر کالا از این گمرک ترخیص می‌شود و عمده این کالاها، استراتژیک، اساسی، مواد اولیه و قطعات خودروسازی است.

علیرضا دشتانی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: روزانه ۲۵۰۰ کانتینر کالا از این گمرک ترخیص می‌شود و عمده این کالاها، استراتژیک، اساسی، مواد اولیه و قطعات خودروسازی است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباسافزود: عمده این کالاها، استراتژیک، اساسی، مواد اولیه، قطعات خودروسازی و مواد اولیه است.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای واردکنندگان در ۳‌ــ‌۲ ماه اخیر به‌واسطه نوسانات نرخ ارز گفت: این مشکلات از ۱۰ روز پیش با مصوبه دولت درباره معاف شدن ۳ هزار و ۴۷۰ قلم از کالاهای وارداتی از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی رفع شده است.

دشتانی گفت: ممکن است برخی مشکلات همچنان در ترخیص کالا وجود داشته باشد که البته بیشتر از ۴ روز به‌طول نمی‌انجامد.

وی افزود: واردکنندگان با تعهد به بانک‌های عامل می‌توانند تا ۷۰ درصد کالایشان را از گمرک ترخیص کنند و واردکنندگانی هم که مشکل موجودی نقدی دارند می‌توانند تا ۶۰ درصد کالاهایشان را از گمرک ترخیص نمایند.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس اضافه کرد: در ۵ماهه ابتدای امسال مواد اولیه ترخیصی از این گمرک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار