کد خبر: ۴۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش زیادی از بافت فرسوده شهرستان خرمشهر به دلیل 8 سال جنگ تحمیلی است، عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته نمایندگان وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی این بافت در هفته آینده به خرمشهر می آیند.
عبدالله سامری در گفتگوی اختصاصی با آرانیوز(حوزه خوزستان) عنوان کرد: کوی مولوی و منطقه کوت شیخ از جمله مناطقی هستند که از بعد از دوران دفاع مقدس در زمینه نوسازی بافت فرسوده آنها تا کنون اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس قرار شد در سفری که نمایندگان وزارت راه و شهرسازی طی هفته آینده به استان خواهند داشت طی توافقنامه ای بین این وزارتخانه و نیز منطقه آزاد اروند، بخشی از مناطق فرسوده خرمشهر شامل اعتبارات نوسازی بافت فرسوده شوند.

*شیرین شدن آب روستاهای منیخ، حفار شرقی و معمره صنگور 
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه سه روستای منیخ، حفار شرقی و معمره صنگور، سال‌های زیادی است که از آب شرب با کیفیت مناسب برخوردار نبودند، گفت: با اجرای طرح آبرسانی غدیر ۲ این سه روستا از آب شرب شیرین‌ بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در گذشته مردم این روستاها از آب رودخانه کارون مصارف خود را تامین می کردند.
*اختصاص 10 هزار هکتار زمین جدید به طرح رهبری در خرمشهر
سامری همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با این پایگاه خبری ، اظهارداشت: مدت زیادی بود که اختصاص زمین جهت اجرای پروژه های دامپروری پیگیری می کردیم که در نهاید با اختصاص 10 هزار هکتار زمین جدید در قالب طرح مقام معظم رهبری به این شهرستان این امر محقق شد.
وی با اشاره به اینکه برای آغاز پروژه های کشاورزی و دامپروری به زودی تفاهم نامه ای امضا خواهد شد، بیان داشت: در گذشته نیز از محل زمین های طرح مقام معظم رهبری به خرمشهر اختصاص یافته بود.

*نامه نماینده خرمشهر به مقام معظم رهبری با مضوع لایروبی اروند
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع ضرورت لایروبی رودخانه اروند در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت این موضوع در حال تنظیم یک نامه به مقام معظم رهبری هستم و وضعیت موجود این رودخانه را خدمت ایشان تشریح خواهم کرد.
*محصولات میهن در خرمشهر تولید می شود

سامری همچنین از اختصاص زمین طی هفته جاری به شرکت میهن که کارخانه مرکزی آن در شمال کشور مستقر می باشد، اشاره کرد و گفت: این شرکت بدون کمک و مشارکت دولت در آینده ای نزدیک کارخانه جدید محصولات خود را در این شهرستان به بهره برداری می رساند.
وی ادامه داد: منطقه آزاد اروند زمین مورد نیاز را به شرکت میهن واگذار کرده است و با بهره برداری از این کارخانه در آینده تعداد 400 فرصت شغلی برای جوانان منطقه به وجود می آید.
نماینده مردم خرمشهر یادآور شد: شرکت میهن با راه اندازی این کارخانه علاوه بر نیاز داخل، محصولات خود را به کشور عراق صادر خواهد کرد.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار